Mágnesvonat újratöltve

Bajor vállalkozás próbálkozik a korábban kudarcot vallott mágnesvonattal. Nagy távolságok helyett rövid összeköttetésekre lehet megoldás a szupergyors közlekedési eszköz.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mágneseken lebegő, nagy sebességű vonat tervét még 1934-ben dolgozta ki német mérnök, Hermann Kemper, de csak a 80-as évek végén kezdtek megvalósításához Nyugat-Németországban. Nagyszabású tervek készültek, arra, hogy óránként 500 km-es sebességgel közlekedő vonatokkal kötik össze a német, vagy akár az európai nagyvárosokat.

Kép: youtube

Többszáz milliós költséggel elkészült a jó 30 km-es kísérleti pálya, de hamarosan kiderült, milyen nehéz a tervek megvalósítása.

A költségek rendkívül magasak és az állami vasút sem volt érdekelve, hiszen a “Transrapid” magas betonlábakon álló különleges vonalát más vasúti szerelvények nem tudják használni. A kísérleti pályának mégis évekig csodájára jártak az emberek, amíg egy 2006-os, súlyos baleset véget nem vetett a projektnek.

A kísérleti szerelvény 31 utassal indult útnak, majd egy perc után, 150 km-es kezdeti sebességgel, beleütközött egy, a pályán hagyott műhelykocsiba. A halottak száma 23, a súlyos sebesülteké 10 volt.

Hív a vasút, vár a MÁV
A vasúti személy- és áruszállításnak versenyképes alternatívát kell nyújtania a közúti közlekedéssel szemben, ehhez pedig szükség van a vasút digitalizációjára, a járműpark további korszerűsítésére és a szakképzett munkaerő megszerzésére, megtartására - mondta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója egy konferencián.

A Siemens, a Thyssen és a többi nagy beruházó visszavonult, az addigi fejlesztés 1.4 mrd. eurót emésztett fel.

A bajor Bögl cég most 800 m-es pályán teszteli újonnan kifejlesztett mágnes-vasútját. Elgondolásaik szerint annak a helyközi összeköttetéseknél lehet szerepe.

Ellentétben elődjével, a Transrapiddal, a “csak” 150 km-rel haladó mágnesvonat 5-30 km közötti távolságra viszonylag olcsón, kilométerenként 5 mió. euróból megépíthető.

Kitűnő lehet városközpontok és repülőterek összeköttetésére. Működik már ilyen vonat Sanghaj egyik repülőterére és a Bögl is kínai partnerrel dolgozik együtt: Csengdu tartományban terveznek 3.5 km-es kísérleti pályát.

(Forrás: Handelsblatt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo