Mágnesvonat újratöltve

Bajor vállalkozás próbálkozik a korábban kudarcot vallott mágnesvonattal. Nagy távolságok helyett rövid összeköttetésekre lehet megoldás a szupergyors közlekedési eszköz.

A mágneseken lebegő, nagy sebességű vonat tervét még 1934-ben dolgozta ki német mérnök, Hermann Kemper, de csak a 80-as évek végén kezdtek megvalósításához Nyugat-Németországban. Nagyszabású tervek készültek, arra, hogy óránként 500 km-es sebességgel közlekedő vonatokkal kötik össze a német, vagy akár az európai nagyvárosokat.

Kép: youtube

Többszáz milliós költséggel elkészült a jó 30 km-es kísérleti pálya, de hamarosan kiderült, milyen nehéz a tervek megvalósítása.

A költségek rendkívül magasak és az állami vasút sem volt érdekelve, hiszen a “Transrapid” magas betonlábakon álló különleges vonalát más vasúti szerelvények nem tudják használni. A kísérleti pályának mégis évekig csodájára jártak az emberek, amíg egy 2006-os, súlyos baleset véget nem vetett a projektnek.

A kísérleti szerelvény 31 utassal indult útnak, majd egy perc után, 150 km-es kezdeti sebességgel, beleütközött egy, a pályán hagyott műhelykocsiba. A halottak száma 23, a súlyos sebesülteké 10 volt.

Hív a vasút, vár a MÁV
A vasúti személy- és áruszállításnak versenyképes alternatívát kell nyújtania a közúti közlekedéssel szemben, ehhez pedig szükség van a vasút digitalizációjára, a járműpark további korszerűsítésére és a szakképzett munkaerő megszerzésére, megtartására - mondta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója egy konferencián.

A Siemens, a Thyssen és a többi nagy beruházó visszavonult, az addigi fejlesztés 1.4 mrd. eurót emésztett fel.

A bajor Bögl cég most 800 m-es pályán teszteli újonnan kifejlesztett mágnes-vasútját. Elgondolásaik szerint annak a helyközi összeköttetéseknél lehet szerepe.

Ellentétben elődjével, a Transrapiddal, a “csak” 150 km-rel haladó mágnesvonat 5-30 km közötti távolságra viszonylag olcsón, kilométerenként 5 mió. euróból megépíthető.

Kitűnő lehet városközpontok és repülőterek összeköttetésére. Működik már ilyen vonat Sanghaj egyik repülőterére és a Bögl is kínai partnerrel dolgozik együtt: Csengdu tartományban terveznek 3.5 km-es kísérleti pályát.

(Forrás: Handelsblatt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo