Egy nyári kutatás szerint növekszik a kis- és középvállalkozások közt a cafeteria alkalmazók száma. Bár még mindig elég alacsony. „A lakáshitel-támogatás igénybe vételét fontolgatóknak érdemes tudniuk, hogy nekik már új szerződésekkel kell megvizsgálniuk a juttatás adómentességét, és kidolgozniuk a megvalósítás folyamatát” - hívta fel a figyelmet Fata László cafeteriaszakértő a HR Portálnak eljuttatott közleményében.
A vissza nem térítendő lakáscélú hiteltámogatás mint új juttatási forma egyrészt fontos könnyítés lehet a hiteltörlesztésekhez, másrészt adminisztrációs kihívás elé állítja a munkáltatót.
(Hogy pontosan milyen adminisztrációval jár, arról részletesebben itt olvashat!)
A bonyolult ügyintézés miatt gyakran előfordul, hogy nem sikerült a gyakorlatba átültetnie a cégeknek és a munkavállalóknak ezt a támogatási formát. (A szabályozás ráadásul az idén módosult!)
A szakember hozzátette: természetesen ilyen esetben is bekövetkezhet némi változás. Például akkor, ha a munkavállaló egy jobb törlesztőrészlet miatt bankot vált. Ilyen esetben galibát okozhat, ha az előző bankba utaljuk a munkáltatói támogatást. Ezért lényeges eleme a lakáshitel-támogatáshoz kapcsolódó dolgozói nyilatkozatnak (melyben a munkatársunk a folyósítási számlaszámról is nyilatkozik) a munkáltató tájékoztatása arról, ha a nyilatkozat tartalmában változás következik be.
„Érdemes időszakosan felhívni erre kötelezettségre a munkatársak figyelmét is” - nyomatékosítja Fata László. Ha azonban valaki már a devizahitel szerződések forintosítása előtt vizsgálta az adómentes lakáshitel-támogatás szerződéses és folyósítási feltételeit, akkor érdemes erre újra ránézni.