Budapesten szeptembertől a 27-féle parkolási zóna helyett egy 4 zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezettek be, egyúttal pedig megemelték a parkolási díjakat is. Emellett a frekventált területeken este 10 óráig kitolódott a fizetési időszak, ami azt eredményezte, hogy átlagosan közel 30 százalékkal nőttek a parkolási költségek.
A módosítás éppen akkor lépett életbe, amikor egyre több vállalat követeli meg a dolgozóitól a koronavírus-járvány lecsengését követően, hogy legalább hetente két-három napon személyesen is jelenjen meg a munkahelyén. Csakhogy mivel az utcán parkolni rendkívül drága lett, a cégvezetők is elkezdték törni a fejüket, hogyan vehetnék le ezt a terhet az alkalmazottak válláról.
Somogyi Zsolt, a Parkl ügyvezetője elmondta, hogy az elmúlt hetekben jellemzően két dologgal keresik meg őket a cégek. Sokan szeretnék az eddig kiaknázatlan parkolókapacitásokat kihasználni a telephelyeken, míg mások optimalizálni szeretnék a rendelkezésre álló parkolóhelyeket az irodaházakban.
„A megváltozott körülmények, többek közt a hibrid munkavégzés miatt összevissza járnak be dolgozni az emberek, így kiszámíthatatlan, hogy épp mikor van hely a parkolóban, és mikor nincs. Van, hogy akinek állandó parkolója van, annak a helye napokig üresen tátong, miközben más nem tud oda beállni. A cél most egyértelműen az, hogy a rendelkezésre álló parkolóhelyeken a legkisebb nehézségek árán parkoltatni tudják a dolgozókat a vállalatok” – mutatott rá.