Manapság sajnos az emberek jelentős részének nagyon rossz tapasztalatai vannak a kéretlenül kapott levelekkel kapcsolatban, ezért kétszer is meggondolják, hogy megadják-e az email címüket bárkinek. Az online marketing viharos terjedésével a felhasználók egyre inkább úgy érzik, hogy személyes adataikat, elérhetőségeiket a cégek kényük-kedvük szerint adják-veszik, hogy eláraszthassák őket hirdetéseikkel. (Felmérések szerint napi nyolc spam-et kapunk!) Ahhoz, hogy nagyobb kedvet csináljunk, hogy a mi üzeneteinkre feliratkozzanak, adnunk is kell valamit!
A legnépszerűbb, legkönnyebben elkészíthető feliratkozási csali a letölthető e-könyv. Szövegszerkesztővel megírjuk, képekkel illusztráljuk és pdf-ben mentjük. Persze, van vele munka, de megéri! Arról írjunk, amihez jobban értünk, mint a célcsoportunk! Valamiben úgyis jó, ha szakértőként tudjuk pozicionálni magunkat - itt mutatunk néhány trükköt, hogyan. Ha van elég mondanivalónk, készíthetünk és aztán ajándékozhatunk a feliratkozásért akár online tanfolyamot is. Lehet akár ugyanaz, mint amiről az e-bookban írnánk, csak nem egyszerre adjuk oda, hanem leckék formájában küldjük el a fejezeteket, témaköröket.
Ha még professzionálisabbnak kívánunk tűnni, legyen multimédiás a tartalom! Készítsünk videótanfolyamot! Az e-book vagy e-mail tanfolyam anyagát kell egy vagy több videóban feldolgoznunk. Elég jól működik, népszerű mostanában. Hátránya, hogy az elkészítése igényel némi technikai ismeretet és eszközöket.
Ha nem megy még a videó készítés, kezdhetünk hanganyag felvételével is. De a hatékonysága érthetően kisebb, mint a videónak, hiszen kisebb a hasznosíthatósága. Amit ugyanis látunk és hallunk az hatásosabb, mint amit csak hallunk. De akár a fentieket kombinálva "vegyes felvágottat" is kínálhatunk. Azaz a csaliban átadni kívánt információmennyiséget elosztjuk több formátumra: Feliratkozáskor egy e-book, majd online tanfolyam vagy videó, esetleg videótanfolyam formában a folytatást később adagolva. Előnye, hogy úgy tűnik, hogy többet ad, mint egy e-book, ezáltal értékesebbnek tűnik.
Adjunk segítséget!
Ingyenes csaliként apró szakmai segítséget is adhatunk a reménybeli ügyfeleknek. A feliratkozók kaphatnak ingyenes Skype konzultációt, vagy egy alkalomra szóló telefonos konzultációs lehetőséget. Ez a módszer rendkívül vonzó, hátránya viszont, hogy személyre szabottságai miatt nagyon időigényes. A hátrányból viszont előnyt is kovácsolhatunk: ha már módunk van megismerni leendő ügyfelünk igényeit és problémáit, sokkal könnyebben tudunk majd a nehéz munkával megszerzett email címére olyan ajánlatot küldeni, aminek nem tud majd ellenállni.
Kínáljuk fel, hogy ha tetszettek az oldalunkon olvasható cikkek, iratkozzon fel a blogértesítőnkre, hogy értesíteni tudjuk, amikor új tartalmat, új cikket publikálunk. Ja igen, ehhez kell egy blog - de ezt amúgy is mindenkinek érdemes lenne elkezdenie.
Adjunk ajándékot!
Értéke pénzben kifejezhető a feliratkozó számára, ami fontos érv lehet, ha amúgy is érdeklődik a termékeink iránt. Tehát úgy adhatunk valamit az irántunk érdeklődőnek, hogy egyúttal azt is biztosítjuk, előbb vagy utóbb fog nálunk vásárolni - hisz legalább a kuponon szereplő értéket fel akarja majd használni. Ha megfelelően építettük fel a termékskálát, akkor pedig már gyerekjáték lesz ajánlani még valamit, amit vonzónak talál majd.
Egy email címért nem biztos, hogy megéri, de ha többet akarunk a látogatótól - például, hogy több adatot adjon meg magáról vagy vegyen részt a felmérésünkben (amivel többet szeretnénk megtudni a vásárlóinkról), esetleg arra akarjuk rávenni, hogy néhány ismerősét is beszélje rá a hírelvél feliratkozásra, akkor valami apróságot - egy termékmintát például - kínálhatunk fel ellentételezésként. Ezt postán kiküldeni plusz költséget jelent, de a fizikai üzletekben betérő vevők esetében kiváló megoldás lehet. Érdemes erre is áldozni, mert hiába sétál be valaki a boltunkba, amint kilép az ajtón, elveszítettük - miért hagynánk ki egy lehetőséget arra, hogy később is kommunikálni tudjunk vele.