Idén már nem lesz létszámbővítés a vállalatoknál

A cégek 70 százaléka nem tervez létszámbővítést idén egy felmérés eredményei szerint. Azok, akik új alkalmazottat vesznek fel, úgy látják, hogy egyre nehezebb jó szakembert találni, és sok a piacon a tapasztalatlan pályakezdő fiatal.

A megkérdezett vállalatok 40,7 százaléknál volt az elmúlt évben létszámcsökkentés, míg 30,5 százléknál nem volt létszámváltozás. Nagymértékű létszámbővülésről csak 1,5 százalék számolt be, 10 százalék feletti létszámcsökkenés a válaszadók 10,2 százaléknál volt. A közepes cégeknél némileg biztatóbb a helyzet: náluk ugyanolyan arányban volt létszámbővítés és -csökkentés az elmúlt egy évben, míg a nagyobb cégeknél a kis létszámú csökkentés kétszer olyan gyakran fordult elő, mint a kis létszámú bővítés. A tervezett munkaerő-felvétel esetében a közepes és nagy cégek szinte ugyanúgy gondolkoznak, kb. 70 százalékuk nem tervez létszámbővítést az év második felében - derül ki a VT-SOFT felméréséből.


Forrás: VT-SOFT

A bővítés mellett döntő vállalatok megítélésük szerint nincsenek könnyű helyzetben, és a munkaerőkiválasztással kapcsolatos vélemények erősen megoszlanak a megkérdezettek körében. A válaszadók 33,7 százaléka úgy véli, nehéz megfelelően képzett, jó szakembert találni - ez részben a túlkínálat miatti bonyolultabb kiválasztási folyamat, részben pedig a jó szakemberek gyors elhelyezkedése miatt lehet. A pályakezdő fiatalok tömeges jelenléte sok vállalatnak okoz nehézséget, hiszen egy-egy álláshirdetésre rengetegen jelentkeznek megfelelő tapasztalat nélkül. A megkérdezettek 30 százaléka jelölte meg problémaként a pályakezdőket - ezek 76 százaléknál azonban nincs és nem is tervezik gyakornoki program bevezetését, ami megkönnyítené a későbbi munkaerőkiválasztást. A megkérdezettek mindössze 11,4 százalékának van gyakornoki programja, és további 10 százalék tervezi ennek bevezetését a közeljövőben. Ezek zöme a nagyobb, 200 fő feletti cégek közül kerül ki.


Forrás: VT-SOFT

A munkaerő toborzási módszerek tekintetében nem érezhető erőteljes változás. A cégek közel fele (45,7%) használja az egyszeri hirdetéses módszert, ami után kissé lemaradva a fejvadászon és a saját weboldalon keresztüli álláshirdetés szerepel. Érdekesség, hogy a közösségi felületeket (Facebook, LinkedIn) a válaszadók csak 3,1%-a használja a munkaerő keresés folyamán. A nagyobb mennyiségű és nem szakterületekre specializált munkaerő jelentős része a munkaügyi hivatal kiközvetítésével kerül a nagyvállalatokhoz. Dolgozói vagy egyéb más ajánlórendszerrel a vállalatok csak nagyon kis százaléka él. A HR szoftverek toborzási rendszerét a válaszadók 60%-a ítélte hatékonynak, ennek a funkciónak a használata azonban még mindig csekély.


Forrás: VT-SOFT

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo