Idén már nem lesz létszámbővítés a vállalatoknál

A cégek 70 százaléka nem tervez létszámbővítést idén egy felmérés eredményei szerint. Azok, akik új alkalmazottat vesznek fel, úgy látják, hogy egyre nehezebb jó szakembert találni, és sok a piacon a tapasztalatlan pályakezdő fiatal.

A megkérdezett vállalatok 40,7 százaléknál volt az elmúlt évben létszámcsökkentés, míg 30,5 százléknál nem volt létszámváltozás. Nagymértékű létszámbővülésről csak 1,5 százalék számolt be, 10 százalék feletti létszámcsökkenés a válaszadók 10,2 százaléknál volt. A közepes cégeknél némileg biztatóbb a helyzet: náluk ugyanolyan arányban volt létszámbővítés és -csökkentés az elmúlt egy évben, míg a nagyobb cégeknél a kis létszámú csökkentés kétszer olyan gyakran fordult elő, mint a kis létszámú bővítés. A tervezett munkaerő-felvétel esetében a közepes és nagy cégek szinte ugyanúgy gondolkoznak, kb. 70 százalékuk nem tervez létszámbővítést az év második felében - derül ki a VT-SOFT felméréséből.


Forrás: VT-SOFT

A bővítés mellett döntő vállalatok megítélésük szerint nincsenek könnyű helyzetben, és a munkaerőkiválasztással kapcsolatos vélemények erősen megoszlanak a megkérdezettek körében. A válaszadók 33,7 százaléka úgy véli, nehéz megfelelően képzett, jó szakembert találni - ez részben a túlkínálat miatti bonyolultabb kiválasztási folyamat, részben pedig a jó szakemberek gyors elhelyezkedése miatt lehet. A pályakezdő fiatalok tömeges jelenléte sok vállalatnak okoz nehézséget, hiszen egy-egy álláshirdetésre rengetegen jelentkeznek megfelelő tapasztalat nélkül. A megkérdezettek 30 százaléka jelölte meg problémaként a pályakezdőket - ezek 76 százaléknál azonban nincs és nem is tervezik gyakornoki program bevezetését, ami megkönnyítené a későbbi munkaerőkiválasztást. A megkérdezettek mindössze 11,4 százalékának van gyakornoki programja, és további 10 százalék tervezi ennek bevezetését a közeljövőben. Ezek zöme a nagyobb, 200 fő feletti cégek közül kerül ki.


Forrás: VT-SOFT

A munkaerő toborzási módszerek tekintetében nem érezhető erőteljes változás. A cégek közel fele (45,7%) használja az egyszeri hirdetéses módszert, ami után kissé lemaradva a fejvadászon és a saját weboldalon keresztüli álláshirdetés szerepel. Érdekesség, hogy a közösségi felületeket (Facebook, LinkedIn) a válaszadók csak 3,1%-a használja a munkaerő keresés folyamán. A nagyobb mennyiségű és nem szakterületekre specializált munkaerő jelentős része a munkaügyi hivatal kiközvetítésével kerül a nagyvállalatokhoz. Dolgozói vagy egyéb más ajánlórendszerrel a vállalatok csak nagyon kis százaléka él. A HR szoftverek toborzási rendszerét a válaszadók 60%-a ítélte hatékonynak, ennek a funkciónak a használata azonban még mindig csekély.


Forrás: VT-SOFT

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo