Hét tévhit az e-mail kampányokról

Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy forgalmat irányítsunk oldalunkra, és növeljük az eladásainkat, ám sok a félreértés azzal kapcsolatban, miként küldjünk e-maileket a leghatékonyabban, miként növeljük vele bevételünket. Szakértőnk a hét leggyakoribb tévhitet fejti ki.

Magyarországon még mindig nagyon sok vállalkozó, cég és vállalat nem küld ki elegendő vagy akár egyetlen marketing e-mailt sem, elsősorban azért, mert a módszert téves elképzelések lengik körül. Íme néhány tévhit, amelyet mindenkinek érdemes elkerülni.

Ha sok e-mailt küldünk, idegesíteni fogjuk a felhasználókat!

Még mindig az egyik leghatékonyabb az e-mail marketing - Forrás: Shutterstock/Wprodukcio

A kiterjedt tesztelés bebizonyította, hogy mindaddig, amíg az e-mail és a tárgy megfelelő és változatos, valamint nem kelt kéretlen és zavaró („spam”) érzést, azaz nem tűnik átverésnek, addig nem valószínű, hogy zavarjuk majd az e-mailjeinkkel ügyfeleinket, vásárlóinkat. Persze néhányan ettől függetlenül is leiratkozhatnak, ennek elkerülése érdekében felajánlhatjuk az e-mailek fogadásának korlátozását a leiratkozás lehetősége mellett/előtt. Ez a lehetőség 10 százalékkal is csökkentheti a leiratkozások számát. Mindig lesznek páran, akiket elveszítünk, de mindig adjuk meg a leiratkozás lehetőségét, sokkal kevesebben fognak leiratkozni.

Ne küldjünk e-mailt kétszer!

Küldhetjük kétszer (de nem többször!) ugyanazt az e-mailt, de rotálva.  Ennek a módszernek a lényege, hogy minden egyes levelet egy másik követ 48 órán belül, amelyet „remail”-nek nevezünk. Alapvetően ugyanaz a tartalma, azonban a tárgya eltérő, és csak azok a személyek kapnak ilyen levelet, akik az elsőt nem nyitották meg! Tapasztalataim szerint a „remail”-eknek dupla akkora a hatékonyságuk (átlagosan 60 százalékos emelkedést látunk) anélkül, hogy új levelet írnánk, vagy új dizájnt rajzolnánk.

Az üzenetnek rövidnek és kedvesnek kell lennie!

Persze, a leveleidnek elsősorban erős call-to-action (kattintásra buzdító) üzenetet kell tartalmaznia, amely görgetés nélkül látszik, és nyilvánvaló. Azonban, egy e-mail itt még nem ér véget. Számos felhasználó szeretne lejjebb görgetni több információért és tartalomért. Adjuk meg nekik, amit szeretnének!  Tegyünk be egy sort a „best seller”-ekről (a legtöbbet eladott termékekről), új termékekről, ügyfél beszámolókról vagy más hasznos információkról.

Mindig legyen friss verziónk!

A direkt marketingben is a digitális a menő
Egyre inkább teret hódítanak a digitális technológiák a direkt marketingben – olvasható ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség DM Szenzor kutatásának eredményeiből. Tavaly óta a címzett küldemények piaca nem változott, a call centerek esetében kismértékű növekedés látszik, míg önmagához képest a mobilmarketing-szektor mérete nőtt meg a legjobban: a 2011. évi 1,5 milliárd forintról 1,9 milliárd forintra. Az egyes direktmarketing-tevékenységek esetén az e-mail marketing, a mobilmarketing és az adatbázis-menedzsment esetén számítanak egyértelmű növekedésre a hirdetők, a call centereknél stagnálást, míg a címzett és címezetlen küldeményeket tekintve további csökkenést várnak a 2013-as évtől.
Nem kell újra feltalálni a spanyolviaszt! Néha a legjobban teljesítő marketingüzenetek azok, amelyeket már jóval korábban kiküldtünk. Rendszeresen tekintsünk vissza, és vizsgáljuk meg, melyek voltak a legjobban teljesítő levelek az elmúlt néhány hónapban. Az ügyfelek többsége nem emlékszik a régebben küldött levélre, így az újra bevethető.

Leíró tárgyra van szükségünk!

Hacsak nincs valami elképesztő lehetőségünk arra, hogy az emberek ne tudjanak nekünk vagy a termékünknek ellenállni, a leíró, eladásorientált témák nem igazán teljesítenek jól. Népszerűek viszont a kreatív, vonzó tárgyak. Engedjük el magunkat, legyünk kreatívak, szellemesek és viccesek. Ha megmosolyogtatjuk az embereket, akkor nem akarják majd megkeresni a leiratkozás gombot.

A cégeknek nem kell hírlevél!

A jó hírlevél sok mindenben különbözik a szokásos összefoglaló havi hírlevéltől, amely teljesen hatástalan. Például olvasmányos és a releváns információk mellett érdekességeket is tartalmaz. Az emberek szeretik az apróságokat, amelyek könnyen emészthető információkat tartalmaznak, ez azt jelenti, hogy gondosan kidolgozott hírlevelekre igenis szükség van. A készítésüknél a hírlevekre fordított idő a lényeg és az, hogy mennyire frekventáltan küldjük ki azokat.  Ha időt áldozunk rá és olyan leveleket hozunk létre, amelyeknek könnyen emészthető a tartalmuk, akkor szinte minden kiküldéssel növelhetjük a megtérülést.

Nem kell tesztelni kiküldés előtt

Sokan úgy gondolják, hogy az e-mail tárgya biztosan rendben van, és nem tesztelnek. Ez talán az egyik legsúlyosabb hiba, amit elkövethetsz. Mivel az e-mail tárgya 50 százalékban befolyásolja a megnyitások arányát, ezt tesztelni kell. Ajánlott kiküldeni 3x100 darab e-mailt 3 különböző tárggyal, és amelyik a legtöbb megnyitást generálja, az lesz a nyerő. A megnyitási arány 30 százaléktól számít jónak, azaz 100 kiküldött e-mailből 30 megnyitás.

Szinte Romulus Loránd online marketing szakértő www.wprodukcio.hu

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo