Magyarországon még mindig nagyon sok vállalkozó, cég és vállalat nem küld ki elegendő vagy akár egyetlen marketing e-mailt sem, elsősorban azért, mert a módszert téves elképzelések lengik körül. Íme néhány tévhit, amelyet mindenkinek érdemes elkerülni.
Ha sok e-mailt küldünk, idegesíteni fogjuk a felhasználókat!
A kiterjedt tesztelés bebizonyította, hogy mindaddig, amíg az e-mail és a tárgy megfelelő és változatos, valamint nem kelt kéretlen és zavaró („spam”) érzést, azaz nem tűnik átverésnek, addig nem valószínű, hogy zavarjuk majd az e-mailjeinkkel ügyfeleinket, vásárlóinkat. Persze néhányan ettől függetlenül is leiratkozhatnak, ennek elkerülése érdekében felajánlhatjuk az e-mailek fogadásának korlátozását a leiratkozás lehetősége mellett/előtt. Ez a lehetőség 10 százalékkal is csökkentheti a leiratkozások számát. Mindig lesznek páran, akiket elveszítünk, de mindig adjuk meg a leiratkozás lehetőségét, sokkal kevesebben fognak leiratkozni.
Ne küldjünk e-mailt kétszer!
Küldhetjük kétszer (de nem többször!) ugyanazt az e-mailt, de rotálva. Ennek a módszernek a lényege, hogy minden egyes levelet egy másik követ 48 órán belül, amelyet „remail”-nek nevezünk. Alapvetően ugyanaz a tartalma, azonban a tárgya eltérő, és csak azok a személyek kapnak ilyen levelet, akik az elsőt nem nyitották meg! Tapasztalataim szerint a „remail”-eknek dupla akkora a hatékonyságuk (átlagosan 60 százalékos emelkedést látunk) anélkül, hogy új levelet írnánk, vagy új dizájnt rajzolnánk.
Az üzenetnek rövidnek és kedvesnek kell lennie!
Persze, a leveleidnek elsősorban erős call-to-action (kattintásra buzdító) üzenetet kell tartalmaznia, amely görgetés nélkül látszik, és nyilvánvaló. Azonban, egy e-mail itt még nem ér véget. Számos felhasználó szeretne lejjebb görgetni több információért és tartalomért. Adjuk meg nekik, amit szeretnének! Tegyünk be egy sort a „best seller”-ekről (a legtöbbet eladott termékekről), új termékekről, ügyfél beszámolókról vagy más hasznos információkról.
Mindig legyen friss verziónk!
Leíró tárgyra van szükségünk!
Hacsak nincs valami elképesztő lehetőségünk arra, hogy az emberek ne tudjanak nekünk vagy a termékünknek ellenállni, a leíró, eladásorientált témák nem igazán teljesítenek jól. Népszerűek viszont a kreatív, vonzó tárgyak. Engedjük el magunkat, legyünk kreatívak, szellemesek és viccesek. Ha megmosolyogtatjuk az embereket, akkor nem akarják majd megkeresni a leiratkozás gombot.
A cégeknek nem kell hírlevél!
A jó hírlevél sok mindenben különbözik a szokásos összefoglaló havi hírlevéltől, amely teljesen hatástalan. Például olvasmányos és a releváns információk mellett érdekességeket is tartalmaz. Az emberek szeretik az apróságokat, amelyek könnyen emészthető információkat tartalmaznak, ez azt jelenti, hogy gondosan kidolgozott hírlevelekre igenis szükség van. A készítésüknél a hírlevekre fordított idő a lényeg és az, hogy mennyire frekventáltan küldjük ki azokat. Ha időt áldozunk rá és olyan leveleket hozunk létre, amelyeknek könnyen emészthető a tartalmuk, akkor szinte minden kiküldéssel növelhetjük a megtérülést.
Nem kell tesztelni kiküldés előtt
Sokan úgy gondolják, hogy az e-mail tárgya biztosan rendben van, és nem tesztelnek. Ez talán az egyik legsúlyosabb hiba, amit elkövethetsz. Mivel az e-mail tárgya 50 százalékban befolyásolja a megnyitások arányát, ezt tesztelni kell. Ajánlott kiküldeni 3x100 darab e-mailt 3 különböző tárggyal, és amelyik a legtöbb megnyitást generálja, az lesz a nyerő. A megnyitási arány 30 százaléktól számít jónak, azaz 100 kiküldött e-mailből 30 megnyitás.
Szinte Romulus Loránd online marketing szakértő www.wprodukcio.hu