Felkészületlenek a változásokra a magyar cégvezetők

A változás az egyetlen dolog, ami állandó. A magyar cégvezetők többsége azonban nem a kihívással, hanem a krízissel, az anyagi veszteséggel azonosítja. Azt is belátják azonban, hogy nincsenek felkészülve rá, ugyanakkor "házon belül", saját erőből kezelik. Szakértő segítségét többnyire csak akkor kérik, ha egyszer már alaposan megütötték a bokájukat.

"A változásmenedzsment az új foci: mindenki ért hozzá, de csak ritkán kerül a hálóba a labda. Úgy tűnik, kell néhány elveszített meccs ahhoz, hogy hozzáértő edző segítségét kérjék" - állapította meg Solti Előd változásmenedzser, egy friss, nagy- és közepes vállalkozások körében készült felmérés adatai alapján.

A válaszokból kiderült: tízből hat cégnek kellett komolyabb változással szembenéznie az elmúlt időszakban. Több mint negyedük jelentős mértékűnek ítélte a változást. Az üzletvezetést a cégvezetők több mint húsz százaléka szerint kifejezetten nagy mértékben érintette. Többségben vannak ugyanakkor azok, akik azt mondták: a cégek szervezeti működését alig érintették a változások. Érdekes ugyanakkor, hogy a válaszadók több mint 40 százaléka a változást krízishelyzetként élte meg, míg 52,6 százalékának komoly anyagi kára is származott belőle.

A megkérdezettek több mint 60 százaléka bevallja: nincs gyakorlata a változások kezelésében, ugyanakkor talán meglepő, hogy csaknem ugyanennyien saját maguk próbálnak választ találni az új kihívásokra, vagy cégük munkatársaiban bíznak. A jövőben fel kell készülni a változások kezelésére - ezt vallja a cégvezetők 67 százaléka.

Az Egyesült Államokban több évtizede dolgoznak azon a szakemberek, hogy különböző, előre meg nem határozható válsághelyzetekre dolgozzanak ki forgatókönyveket. A többi között ez a menedzsment stratégia segített az amerikai cégeknek abban, hogy a 2008-ban kialakult világgazdasági válságban, az európai társaságoknál lényegesen gyorsabban talpra tudjanak állni.

A kutatás eredményei szerint a magyar vállalkozások vezetőinek még egy-két válságos időszakot meg kell élniük ahhoz, hogy belássák, a felkészülés, a külső segítség igénybevétele - legyen szó jogi, menedzsment vagy kommunikációs tanácsadásról - nem luxus, hanem a túléléshez szükséges stratégia része - szögezte le Solti Előd.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo