Ezt gondolja át, mielőtt weboldalt készít magának

Sok kisvállalkozás azt gondolja, nem engedheti meg magának anyagilag egy weboldal létrehozását. Tévedés! Kevéske befektetés és sok átgondolás kell hozzá. Segítünk, hogy hatékonyabb legyen!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Manapság szinte evidens, hogy egy közepes vagy nagyobb vállalatnak van weboldala. Az apróbb kisvállalkozások azonban nem mindig engedhetik meg maguknak ezt a beruházást. Gondolják ők! Pedig pár tízezer forintból már korrektül működő felület hozható létre. Hogy még ezt is sokallja? Mondunk jobbat, pár ezer forintból készíthet szolgáltatásait, vállalkozását bemutató webes felületet. Ma, amikor lassan alapkövetelmény egy ízléses honlap, ne maradjon le. Akár egy fodrászat, egy villanyszerelő vállalkozás, vagy apróbb szolgáltató cég profitálhat abból, ha láthatóvá válik az interneten.

De mit mutassunk magunkról? Vegyük át a lényeges pontokat.

Kép:Pexel

A saját weblap áttekintést gyors nyújthat arról, kik vagyunk, mit csinálunk, mit kínálunk, hidat képez köztünk és a meglévő, sőt a leendő partnereink között. Célja a figyelemfelkeltés.

Ennek első lépése a megfelelő, ütős domain név kiválasztása. Ez legyen rövid, frappáns, és feltétlenül utaljon a tevékenységünkre. Kvázi válasszunk egy kulcsszót, ami nagyon jellemző a kisvállalkozásunkra. Ez a későbbiekben a keresőoldalakon való megjelenés beállításának, a weboldalunk keresőoldali optimalizálásának egyik motorja lesz.

A kiválasztott domain nevet regisztráció előtt érdemes végigfuttatni egy domainkereső segítségével, hogy nehogy olyasmibe éljük bele magunkat, ami már foglalt. Ez a lehetőség adott akkor is, ha nemzetközi domain nevet is szeretnénk foglalni.

Ha megvan megvan a név és a megfelelő szolgáltató, aki a tárhelyet biztosítja, lássuk a tartalmi részeket! Át kell gondolni, mit is szeretnénk elérni.

Mi a fő célcsoport?

Határozzuk meg, hogy pontosan kihez szeretnénk szólni? A leendő partnereinkhez, vagy új ügyfeleket szeretnénk toborozni? Milyen korosztály jelenti számunkra a potenciális ügyfélkört? Ez meghatározza majd az oldal megjelenését, a képek és a szövegek stílusát és még sok mást is.

Mi a releváns információ magunkról?

El kell döntenünk, hogy mik azok az információk, amikre szüksége lesz az oldalunkra látogatóknak, de nem szabad túlterhelnünk az oldalt sok felesleges tartalommal. Ami tényleg számít, az az, hogy mivel foglalkozunk, kinek tudunk segíteni és hol, hogyan vagyunk elérhetőek.

Persze az általános információkon kívül a személyesebb hangvétel, sztorik is sokat segíthetnek, de csak ha tényleg a helyükön vannak. A cégprofil szempontjából érdemes szelektálni a lehetőségek közül, egy hitelközvetítő például nem feltétlen kell, hogy jópofa sztorikat írjon, jól jöhet viszont az elégedett ügyfelek véleménye. Egy kozmetikai szalon viszont bemutathatja szellemesen is a munkatársait.

A bemutatkozáson és a kapcsolati információkon kívül tervezhetünk hírek rovatot, galériát, blogot, fórumot. De ne feledjük az egyik aranyszabályt, csak akkor vágjunk bele, ha folyamatosan kezeljük az oldalt. Nincs annál szánalmasabb, ha hónapok óta megválaszolatlan kérdés tátong a fórumunkon.

Ez kell a jogszerű weboldal üzemeltetéshez
A weboldalak üzemeltetői sok esetben regisztrációs felületet hoznak létre honlapjaikon azért, hogy látogatóik az általuk kínált valamennyi szolgáltatást igénybe vehessék, vásárolhassanak, szállást vagy egyéb szolgáltatásokat foglalhassanak. A felhasználók gyakran élnek a hírlevélre való feliratkozás lehetőségével is, a honlap tulajdonosok ezen a kommunikációs csatornán keresztül népszerűsíthetik az általuk nyújtott szolgáltatásokat, illetve árukat. Szakértőink összegyűjtötték, hogy miként lehet a regisztrációhoz kapcsolódó adatkezelést, valamint a hírlevél kiküldést jogszerűen végezni.
Hogyan igazodjon a cégünk életéhez?

A „halott”, egyáltalán nem frissülő weboldal nem lesz nagyon sikeres. Jó, ha van némi mozgás, de a legalapvetőbb mégis az, hogy a fent lévő információk naprakészek legyenek. Nincs annál lelombozóbb, mint a nyári szünetre feltet, augusztusi akcióval szembesülni októberben…

El kell döntenünk, hogy van-e annyi mondanivalónk – és kapacitásunk – a weboldal szerkesztésre, hogy napi híreket, aktuális információkkal tudunk szolgálni, vagy csak időközönként szeretnénk frissíteni a tartalmat. Érdemes éves tematikus tervet készíteni a várható eseményekről, amit szeretnénk publikálni.

Ha időt és pénzt szeretnénk spórolni és elkerülnénk, hogy az elején felesleges próbaköröket fussunk, érdemes böngészni a cégünkhöz hasonló profilú vállalkozások oldalait, szerte a világból. Kutassunk picit a konkurencia háza táján, szerezzünk ötleteket, lehetőségeket. Jegyzeteljünk, rendszerezzünk, ami tetszik, tegyük a tarsolyba. Nem kell mindenkinek feltalálnia a spanyolviaszt. Persze tartózkodjunk attól, hogy teljes egészében lemásoljuk valakinek az oldalát. Ez nem csak marketing szempontból nem jó ötlet, de jogi problémákat is okozhat.

A kialakításhoz technikai segítséget már az internetről is szerezhetünk. Gyakori admin rendszer a wordpress, ennek indításához, kezeléséhez több száz oktatóvideó, leírás található a neten. Ha nem szeretnénk bajlódni a saját arculat aprólékos kialakításával, akár már kész templateket is vásárolhatunk, sőt van számos díjmentesen elérhető változat is.  De magyar szolgáltatónál is elérhető olyan kezdőknek való szolgáltatás, ahol szinte pár kattintással bárki weboldal tulajdonos lehet, mindössze havi pár ezer forintért. Így ugyan lemondunk a teljes egyediségről, cserébe kipróbált, működő keretrendszert, kapunk és nem merülhet fel, hogy lemarad valami nagyon fontos elem.

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo