5 fontos lépés, ha szakmai vásárra készül

Alig két hét és itt a szeptember, jön az úgynevezett kiállítási szezon, sorra nyílnak a lehetőségek céges bemutatkozókra, ügyfélszerzésre, imázsépítésre. Íme néhány szempont, amire célszerű figyelni, ha úgy döntünk, cégünk is vegyen részt kiállításon.

Standtípusok
- sorstand: csak egy oldalról nyitott stand, viszonylag kis alapterülettel - sarokstand: egy sor végén, két oldalról nyitott stand, mely jól megközelíthető és látható. - fejstand: ugyancsak egy sor végén, viszonylag nagyobb alapterületű, három oldalán is nyitott stand - blokkstand ( szigetstand): a többi kiállítótól jól elkülönülő, négy oldalán nyitott stand
1. Vegyük szemügyre a statisztikákat!

Mielőtt úgy döntünk részt veszünk az adott kiállításon, érdemes az utolsó,illetve legalább két évre visszamenőleg az összes látogatottsági és egyéb statisztikát áttanulmányozni.

2. Célszerű pontosan meghatározni, miért akarunk részt venni a kiállításon.

- eladásainkat szeretnénk növelni vagy

- a kapcsolatot szeretnénk megtartani a régi vásárlóinkkal vagy

- esetleg új vásárlókra szeretnénk szert tenni vagy

- a vállalatunk, cégünk, vállalkozásunk ismertségét szeretnénk növelni vagy

- piackutatást szeretnénk végezni vagy

- meg szeretnénk ismerni a konkurenciát, versenytársakat

Esetleg mindegyiket egyszerre szeretnénk a fentiek közül. Annak megfelelően, hogy mi acélunk a kiállítással, döntsük el, milyen terméket, szolgáltatással készülünk a kiállításra.

Kép:Wikimedia

Költségek, amivel számolnunk kell:
- stand és egyéb grafikai tervezési és gyártási költség - közzétételi költség - kiállítási stand területének díja - az utazás és a szállás költsége (ha nem abban a városban van a helyszín, ahol a telephelyünk) - csomagolás költsége - biztosítás - szállítási költség - stand őrzésének költsége ( ha nem megoldott) - a személyzet (hoszteszek és a stand összeállításában és szétszerelésében részt vevők) - reprezentációs költség - az alapszolgáltatások díja (víz, energia, stb.) - kommunikációs költség (katalógus, termékismertető, árjegyzék, stb.)
3. Készítsünk kiállítás szervezési forgatókönyvet!

Írjuk össze azon termékek és szolgáltatások listáját, melyekkel szeretnénk megjelenni az adott kiállításon. Ezen belül határozzuk meg, melyek azok a termékek melyekre nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni. A terméklista alapján érdemes kiválasztani a stand típusát, mekkora területen is szeretnénk kiállítani.

4. Írjunk listát az alapszolgáltatások megrendeléséhez!

Csak néhány dolog a legalapvetőbbek közül: igényelnünk kell belépőjegyeket, parkolót. Át kell gondolni, hogy szükségünk lesz telefonvonalra, mekkora lesz a várható energiaszükségletünk? El kel dönteni, hogy a vásári, vagy kiállítói katalógusban szeretnénk-e megjelenni, kívánunk-e sajtótájékoztatót tartani, és ha igen, ehhez külön termet is igénybe szeretnénk-e venni.

5. Készítsük elő, tervezzük meg a kommunikációt!

a., Állítsuk össze a meghívandó partnerek listáját, a kreatívok közreműködésével meghívókat elkészíteni, elpostázni.

b., Rendeljük meg a reklámajándékokat.

c., Készítsük el, gyártassuk le az árjegyzékeket, katalógusokat, termékismertetőket.

És ha már ott vagyunk

Aki külföldi piacot épít, annak megkerülhetetlen, hogy kiállításokon vegyen részt. De nem elég csupán kiutazni. Bödőcs Róbert, a HITA üzletfejlesztési főosztályának vezetője szerint a kiállítási részvétel olyan, mint a hegymászás. Tanácsai általánosságban is jól használhatók.

Bár többletköltséget jelent, mindenképpen legalább két hozzáértő kolléga legyen a standon. Nehéz 8-10 órában változatlan intenzitással jelen lenni. Az is előfordulhat, hogy egyszerre többen jönnek a standunkhoz. Célszerű az érkezőket azonnal megszólítani, és mindenkire kellő időt és figyelmet szentelni. Két fő esetén akkor sem marad kiállító nélkül a standunk, ha például technikai problémák miatt valakinek intézkednie kell.

Legyünk proaktívak. Ha csak ülünk a standon, nem biztos, hogy megtalálnak bennünket a lehetséges ügyfelek. Menjünk a felépítmény elé, és szólítsuk meg az arra járókat.

Viselkedjünk jó „sales-esként”: ne legyünk tolakodóak, de próbáljuk minél többeknek elmondani azt, hogy kik vagyunk, és honnan jöttünk. Néhány mondat után kiderül, hogy érdekes-e számunkra az illető. Ha nem, udvariasan zárjuk le a beszélgetést.

Soha nem tudhatjuk, hogy ki a mi vevőnk. A kinézete alapján senkiről ne ítéljünk. Sokszor az üzletemberek farmerban érkeznek a kiállításra.

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo