Az üzleti vállalkozás alapításának, működtetésének egyik alapfeltétele, hogy az adózónak legyen székhelye, amelyet cégtáblával is megjelöl, és ahol az iratait átveszi és őrzi. A cégnek ezen a helyen elérhetőnek kell lennie ügyfelei és a hatóságok számára. Vannak adózók, amelyek erre székhelyszolgáltatást vesznek igénybe. A székhelyszolgáltatás üzleti tevékenység, adószám birtokában végezhető.
Székhelyszolgáltató az, aki üzletszerű gazdasági tevékenységként, megbízás alapján gondoskodik partnere üzleti és hivatalos iratainak munkaidőben történő átvételéről, érkeztetéséről, megőrzéséről, rendelkezésre tartásáról. Biztosítja a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítését, ami a cég székhelyéhez és a cégiratokhoz kapcsolódó hatósági intézkedések „tűrését” is jelenti.
A cégbejegyzésre kötelezettek a bejelentést a 17T201T, míg az egyéni vállalkozók a 17T101E számú nyomtatványon tehetik meg. A székhelyszolgáltató elnevezését, székhelyét, adószámát, a jogviszony keletkezésének és – határozott időre kötött szerződésnél – megszűnésének időpontját kell kötelezően megadni. Az említett határidő az olyan tavaly vagy korábban kötött szerződésekre vonatkozik, amelyekben a székhelyszolgáltató nem változott. A 2017. január 1-jétől bejelentett székhelyszolgáltatással kapcsolatban, ha megváltoztak az adatok, a bejelentést 15 napon belül kell megtenni.