Bár úgy tűnhet, hogy jelentős hátrányban vannak nyugati versenytársaikkal szemben a magyar vállalatok a digitalizáció (azaz a vállalati működés virtuális térbe helyezése) területén, a valóságban jelentős fejlesztések zajlanak a cégvilágban. A közép- és nagyvállalatok 44 százaléka már több mint öt éve, 80 százaléka pedig már legalább két éve foglalkozik digitalizációhoz köthető fejlesztésekkel, melyre átlagosan éves árbevételük 2,7 százalékát költik – derült ki a Siemens által ma bemutatott kutatásból.
A digitalizáció előnyei
- a vállalkozások 87 százaléka szerint jobban nyomon követhetőek a folyamatok
- 82 százalékuk szerint nő a hatékonyságuk
- 79 százalék szerint nő a működésük megbízhatósága
- 74 százalék szerint javul a termelési hibák kiküszöbölésének aránya
- 68 százalék szerint csökkennek a működés költségei
- 63 százalékuk szerint csökken a munkafolyamatokra szánt idő
- 37 százalékuk az energiahatékonyságuk növelését várja
A digitalizáció hasznosságát jelzi, hogy a vállalat eredményességében is kimutatható hatása van, átláthatóbb és tervezhetőbb működést eredményez. A digitalizáció és a versenyképesség kapcsolatát a vállalati méret jelentősen meghatározza: míg a középvállalatok esetében 42% volt azok aránya, akik szerint a digitalizáció nagymértékű versenyelőnyt jelent, addig a nagyvállalatok esetében már 71%” – vélekedett Madár Norbert a GKI Digital vezetője.