Belebukott a mohóságba a zseniális cégmentő

Carlos Ghosn a Renault és a Nissan, majd a Mitsubishi páratlan, sikeres együttműködésének megszervezője volt. A világhírű menedzser azonban anyagiakban túl mohónak bizonyult, így most tokiói börtönben várja perét – miközben a franciák ártatlannak vélik.

A Brazíliában született Ghosn francia egyetemeken tanult, sokáig a Michelinnek dolgozott, majd a Renault szerződtette. Nevéhez fűződik a csőd közelébe jutott, részben állami tulajdonban lévő francia autókonszernnek radikális leépítések és gyártási reformok segítségével való szanálása.

commons.wikipedia.org

Hasonló szerepet játszott csaknem két évtizeddel ezelőtt, amikor megteremtette a Renault együttműködését az ugyancsak nehéz helyzetbe került japán Nissan konszernnel, amelyhez két éve a Mitsubishi is csatlakozott. A gyárak Ghosh kezdeményezésére tavaly döntöttek további együttműködésről a gyártásban, amelytől évi 5 mrd. eurós megtakarítást várnak. A három konszern csak négy szabvány-platformra építi kocsijait. A motorok kétharmada lesz közös, szemben az eddig egyharmaddal. A három gyártó 2017-ben összesen 10.6 millió járművet adott el, míg 2022-re 14 millió kocsi értékesítését várják.

Még bizakodik a márka jövőjében az Opel
Egyes jelentések szerint az Opel márka az új tulajdonos, a francia PSA-konszern kocsijainak „burkát“ jelentik csak majd, míg a megmaradt német igazgató az önállóság legalább részleges megőrzését hangsúlyozta.
Ghosn egyedülállóan nagy hatáskört élvezett mind a francia, mind a japán autógyárak vezetésében – és a jelek szerint egyedülállóan magas volt a keresete is, amibe most belebukott. Jövedelme lehetséges méreteire jellemző lebukásának oka: a Nissan egy meg nem nevezett munkatársa jelentette be, hogy csak Ghosn hat, a világ különböző nagyvárosaiban lévő lakásainak fenntartására évi 18 millió dollárt fizettek ki. Eltitkolt jövedelem megszerzésének gyanújával van vizsgálati fogságban egy vezető munkatársával, aki a vád szerint segítette az anyagi visszaéléseket. A hír hatására a Nissan részvényeinek árfolyama csaknem 9 százalékot esett.

A sajátos ügyet bonyolítja, hogy a Renault közölte: belső vizsgálatuk nem tudott megállapítani szabálytalanságot a vezérigazgatóval kapcsolatban, ezért nem is váltották le a vállalat éléről. A Nissan a napokban választ új vezetőt, ami nem ígérkezik könnyűnek: Carlos Ghosn ugyanis mindeddig gondoskodott arról, hogy ne emelkedhessen ki potenciális utód.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo