A Brazíliában született Ghosn francia egyetemeken tanult, sokáig a Michelinnek dolgozott, majd a Renault szerződtette. Nevéhez fűződik a csőd közelébe jutott, részben állami tulajdonban lévő francia autókonszernnek radikális leépítések és gyártási reformok segítségével való szanálása.
Hasonló szerepet játszott csaknem két évtizeddel ezelőtt, amikor megteremtette a Renault együttműködését az ugyancsak nehéz helyzetbe került japán Nissan konszernnel, amelyhez két éve a Mitsubishi is csatlakozott. A gyárak Ghosh kezdeményezésére tavaly döntöttek további együttműködésről a gyártásban, amelytől évi 5 mrd. eurós megtakarítást várnak. A három konszern csak négy szabvány-platformra építi kocsijait. A motorok kétharmada lesz közös, szemben az eddig egyharmaddal. A három gyártó 2017-ben összesen 10.6 millió járművet adott el, míg 2022-re 14 millió kocsi értékesítését várják.
A sajátos ügyet bonyolítja, hogy a Renault közölte: belső vizsgálatuk nem tudott megállapítani szabálytalanságot a vezérigazgatóval kapcsolatban, ezért nem is váltották le a vállalat éléről. A Nissan a napokban választ új vezetőt, ami nem ígérkezik könnyűnek: Carlos Ghosn ugyanis mindeddig gondoskodott arról, hogy ne emelkedhessen ki potenciális utód.
(Forrás: The New York Times)