A Wizz Air és a Ryanair új – november 1-től bevezetett – szabályzatát azért tiltaná be a hatóság, mert az alap repülőjegy csak egy darab kis méretű (a Ryanairnél 40x20x25 centis, a Wizz Airnél pedig 40x30x20-as) csomagot tartalmaz, amelyet az ülés alatt, a lábtérben is el lehet helyezni, és még a nagyobb kézicsomagokat is – díj ellenében – kötelező feladni – írja az Airportal.
Az olaszok szerint azonban a kézipoggyászt tartalmaznia kell az alaptarifának, pontosabban ez nélkülözhetetlen része a jegy megvásárlásakor létrejövő légi személyszállítási szerződésnek.
A külön felszámított díj azonban félrevezeti a fogyasztókat, hiszen a jegy valós árához – más társaságokkal ellentétben – hozzá kell számolni a poggyász árát.
A két cég korábban azzal indokolta a döntést, hogy így csökkenthető a beszállási folyamat elhúzódása, ezzel pedig a késések. Szerintük tehát nem arról van szó, hogy még több pénzt szednének be az utasoktól. Az utasoknak azonban így még egy sort végig kell állniuk a check-innél, vagyis jóval korábban kell kimenniük a reptérre, a feladott csomag miatt pedig az érkezés is hosszadalmasabb lehet – jegyzi meg a szakportál.
A legnagyobb szívás az átszállás
Utóbbi különösen a fapados cégek járatai között egyénileg átszálló utasok dolgát nehezíti meg, hiszen az átszálló reptéren el kell hagyni a tranzitterületet, a csomagot újra fel kell adni és ismét át kell esni utasbiztonsági ellenőrzésen. Az egyéni fapados átszállás akár plusz egy órát is igénybe vehet.
A Wizz Air a portálnak úgy reagált a döntésre, hogy „a változatos poggyászkombinációkat lehetővé tevő kínálatunk átlátható és személyre szabható módon felel meg utasaink igényeinek, és mindenki számára biztosít egy fedélzetre felvihető csomagot. Az utasaink továbbra is csak azokért a szolgáltatásokért fizetnek, amelyeket igénybe kívánnak venni. Tekintettel arra, hogy folyamatban levő ügyről van szó, a Wizz Air jelenleg egyebekben nem kommentálja a kérdést.”