Az olaszok elkaszálták a fapadosok új poggyász-szabályzatát

Az olasz versenyhatóság utasította a két fapadost, hogy függessze fel új gyakorlatát, amely alapján az utasok csak egy kis méretű csomagot vihetnek fel ingyen a fedélzetre.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Wizz Air és a Ryanair új – november 1-től bevezetett – szabályzatát azért tiltaná be a hatóság, mert az alap repülőjegy csak egy darab kis méretű (a Ryanairnél 40x20x25 centis, a Wizz Airnél pedig 40x30x20-as) csomagot tartalmaz, amelyet az ülés alatt, a lábtérben is el lehet helyezni, és még a nagyobb kézicsomagokat is – díj ellenében – kötelező feladni – írja az Airportal.

Kép: Pixabay

Az olaszok szerint azonban a kézipoggyászt tartalmaznia kell az alaptarifának, pontosabban ez nélkülözhetetlen része a jegy megvásárlásakor létrejövő légi személyszállítási szerződésnek.

A külön felszámított díj azonban félrevezeti a fogyasztókat, hiszen a jegy valós árához – más társaságokkal ellentétben – hozzá kell számolni a poggyász árát. 

Megbírságolták a Ryanairt és a Wizzairt
Százmillió forintra bírságolta a Ryanair és 25 millió forintra a Wizz Air diszkont légitársaságot Budapest Főváros Kormányhivatala a nyári poggyászkezeléssel, illetve utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt.
A szakportál megjegyzi: a Wizz korábban is alkalmazott hasonló szabályt, és ezzel nyilván érvelni is fog majd a versenyhatóság vizsgálata során.

A két cég korábban azzal indokolta a döntést, hogy így csökkenthető a beszállási folyamat elhúzódása, ezzel pedig a késések. Szerintük tehát nem arról van szó, hogy még több pénzt szednének be az utasoktól. Az utasoknak azonban így még egy sort végig kell állniuk a check-innél, vagyis jóval korábban kell kimenniük a reptérre, a feladott csomag miatt pedig az érkezés is hosszadalmasabb lehet – jegyzi meg a szakportál.

A legnagyobb szívás az átszállás

Utóbbi különösen a fapados cégek járatai között egyénileg átszálló utasok dolgát nehezíti meg, hiszen az átszálló reptéren el kell hagyni a tranzitterületet, a csomagot újra fel kell adni és ismét át kell esni utasbiztonsági ellenőrzésen. Az egyéni fapados átszállás akár plusz egy órát is igénybe vehet.

November 1-től megint új poggyász-szabályzat a Wizz Airnél
November 1-től mindenki ingyenesen felvihet magával egy kézipoggyászt a fedélzetre, nem csak azok, akik elsőbbségi szolgáltatást vásároltak. Az új szabályzat célja – a légitársaság szerint –, hogy megkönnyítse a beszállást az utasok számára, és csökkentse a poggyásszal kapcsolatos késéseket a Wizz Air járatain.
A két légitársaság részére öt napot adott az olasz versenyhatóság, hogy felülvizsgálják a szabályaikat, és egyúttal ideiglenesen arra utasította a két céget, hogy szüntessenek be minden olyan tevékenységet, amely az extra díjak beszedését célozza az utasoktól a nagy kézipoggyászok szállításáért. Egyúttal a légitársaságoknak biztosítani kell a kézicsomagok ingyenes elszállításához szükséges kapacitást a repülőgépeik fedélzetén, vagy rakterében.

A Wizz Air a portálnak úgy reagált a döntésre, hogy „a változatos poggyászkombinációkat lehetővé tevő kínálatunk átlátható és személyre szabható módon felel meg utasaink igényeinek, és mindenki számára biztosít egy fedélzetre felvihető csomagot. Az utasaink továbbra is csak azokért a szolgáltatásokért fizetnek, amelyeket igénybe kívánnak venni. Tekintettel arra, hogy folyamatban levő ügyről van szó, a Wizz Air jelenleg egyebekben nem kommentálja a kérdést.”

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo