Ha az emberek tájékozódni szeretnének, akkor a vállalkozások weboldalát tekintik elsődleges forrásnak – ez derült ki a Telekom megbízásából készült legújabb, kis-és középvállalkozások online jelenlétével foglalkozó, lakossági véleményeket vizsgáló reprezentatív kutatásból, amely a megkérdezettek vásárlás előtti tájékozódását vizsgálta. A friss kutatás eredménye különösen érdekes annak fényében, hogy a Telekom egy korábbi, 2023 végén készült felmérése azt mutatta, a vállalkozások egy jelentős része viszont úgy gondolja – alábecsülve a weboldal jelentőségét –, hogy ügyfeleik nem igénylik, hogy saját weboldalt tartsanak fent.
A Telekom megbízásából a GKID Research & Consulting által 2024 május elején készített kutatásból arra is fény derült, hogy ha egy vállalkozásnak nincs saját honlapja, akkor nemcsak megítélésben, bizalomban, hanem vásárlói potenciálban is veszíthet: a válaszadók közel kétharmada úgy nyilatkozott, nem szívesen vásárol attól, akinek nincs weboldala. Megállapításuk kortól, iskolai végzettségtől, lakhelytől függetlenül igaz, de még jellemzőbb a fiatalabb, képzettebb, városi ügyfelek körében. Számukra még inkább a vállalkozás weboldala játssza a központi szerepet a tájékozódásban. A korábbi, 2023 év végi felmérés szerint viszont, a saját honlappal nem rendelkező KKV vállalkozások mintegy 60 százaléka úgy vélekedik: az ügyfeleknek nincs igénye a vállalkozás ilyen jellegű online jelenlétére. Szerintük nincs szükség weboldalra, mert az ügyfelek nem igénylik, és így nem hozna tényleges hasznot egy weboldal kialakítása és fenntartása a vállalkozás számára. A saját weboldallal nem rendelkező KKV-k mindössze 10-15 százaléka tervezte, hogy a közeljövőben weboldalt fejleszt, és minden negyedik honlappal nem rendelkező vállalkozás mondta azt, hogy elég a Facebookon jelen lenni.