A vállalkozás weblap nélkül félkarú óriás

A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont is az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha az emberek tájékozódni szeretnének, akkor a vállalkozások weboldalát tekintik elsődleges forrásnak – ez derült ki a Telekom megbízásából készült legújabb, kis-és középvállalkozások online jelenlétével foglalkozó, lakossági véleményeket vizsgáló reprezentatív kutatásból, amely a megkérdezettek vásárlás előtti tájékozódását vizsgálta. A friss kutatás eredménye különösen érdekes annak fényében, hogy a Telekom egy korábbi, 2023 végén készült felmérése azt mutatta, a vállalkozások egy jelentős része viszont úgy gondolja – alábecsülve a weboldal jelentőségét –, hogy ügyfeleik nem igénylik, hogy saját weboldalt tartsanak fent.  

Kell a weboldal a sikeres vállalkozáshoz
Kell a weboldal a sikeres vállalkozáshoz
Fotó: Pixabay

A Telekom megbízásából a GKID Research & Consulting által 2024 május elején készített kutatásból arra is fény derült, hogy ha egy vállalkozásnak nincs saját honlapja, akkor nemcsak megítélésben, bizalomban, hanem vásárlói potenciálban is veszíthet: a válaszadók közel kétharmada úgy nyilatkozott, nem szívesen vásárol attól, akinek nincs weboldala. Megállapításuk kortól, iskolai végzettségtől, lakhelytől függetlenül igaz, de még jellemzőbb a fiatalabb, képzettebb, városi ügyfelek körében. Számukra még inkább a vállalkozás weboldala játssza a központi szerepet a tájékozódásban. A korábbi, 2023 év végi felmérés szerint viszont, a saját honlappal nem rendelkező KKV vállalkozások mintegy 60 százaléka úgy vélekedik: az ügyfeleknek nincs igénye a vállalkozás ilyen jellegű online jelenlétére. Szerintük nincs szükség weboldalra, mert az ügyfelek nem igénylik, és így nem hozna tényleges hasznot egy weboldal kialakítása és fenntartása a vállalkozás számára. A saját weboldallal nem rendelkező KKV-k mindössze 10-15 százaléka tervezte, hogy a közeljövőben weboldalt fejleszt, és minden negyedik honlappal nem rendelkező vállalkozás mondta azt, hogy elég a Facebookon jelen lenni.

Véleményvezér

Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo