A most készült lakossági kutatás megállapításai azonban egészen más ügyféligényekről árulkodnak: az online vásárló válaszadók több mint kétharmada úgy vélekedik, hogy egy megbízható és ügyfélbarát vállalkozás rendelkezik saját weblappal. A válaszadók háromnegyede szerint a Facebook nem elegendő arra, hogy mindenről tájékozódjon a vásárló, fokozottan igaz ez a 60 év alattiakra. A Facebook jó, de kevés: nem található meg rajta minden fontos információ, nem tekintik tehát a weboldal egyenrangú kiváltójának.
A 2023-as, kkv-k körében készült kutatásból az derült ki, hogy a mikrovállalkozások egyharmada azért nem vág bele a honlapkészítésbe, mert bonyolultnak és költségesnek gondolják a tervezését, üzemeltetését, frissítését. Ezen a problémán is segít a Telekom legújabb, kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára hozzáférhető Instant Honlap szolgáltatása, mely azokra a vállalkozásokra összpontosít, amelyek még nem rendelkeznek online jelenléttel, pontosabban saját weboldallal.
„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a vállalkozásokat folyamatosan támogassuk az online jelenlétük kialakítása és a vállalkozásukat segítő digitális szolgáltatások terén. Az Instant Honlap szolgáltatásunkkal a vállalkozások online jelenlétüket tuningolhatják, a szolgáltatás segítségével lépésről lépésre fejlesztjük webes megjelenésüket, amely – mint a kutatásból kiderült – fontos és hiteles információforrás az ügyfeleik, vásárlóik számára. A kutatásunk egyértelműen alátámasztja, hogy alapvető ügyfélelvárással állunk szemben, mikor egy vállalkozás webes jelenlétéről beszélünk. Hiszen a vásárlás, szolgáltatások igénybevétele előtti online tájékozódás nemcsak abban az esetben releváns kérdés egy kkv-vállalkozás és ügyfelei számára, ha az online térben történik az értékesítés”