A fizetési élmény is számít a fogyasztóknak

Leginkább a nyereményjátékokról beszélgetnek online a vásárlók egymással, de a második helyen a lehetséges fizetési megoldások jönnek a Master Card friss tanulmánya szerint.

A kereskedőkön világszerte egyre nő a nyomás, hogy újfajta fizetési technológiákat alkalmazzanak, ugyanis a fogyasztók szeretnének egyszerűbb és innovatívabb módokon vásárolni - derült ki a MasterCard tanulmányából, melyet az idei Kereskedelmi Világkongresszus előestéjén hoztak nyilvánosságra. A felmérés keretében egy éven át 61 piacon összesen 1,6 millió, a közösségi médiában nyilvánosan elérhető online párbeszédet elemeztek azért, hogy pontosabb képet kapjanak a vásárlással és kereskedelemmel kapcsolatos trendekről.

Kép:PP archív

A kártyatársaság tanulmánya szerint a vásárlás és a kereskedelem témakörében a fogyasztók leggyakrabban és legpozitívabban a különböző előnyökről és nyereményekről írtak. A szórakoztató szektorral kapcsolatos párbeszédekben a vásárlók elmondták, hogy örülnének, ha NFC-s fizetéseiket jutalmaznák, így gyorsabban terjedne a technológia. Jó példaként említették a MasterCard akcióját a londoni Fare Free Friday napon, amikor az érintőkártyások ingyen utazhatnak a tömegközlekedési eszközökön.

Elmosódik a határ az offline és online fizetés között
2014-ben mind az online fizetési tranzakciók, mind a hagyományos POS hitel- és készpénzkártyás fizetési tranzakciók terén növekedést tapasztaltak a szakértők, és ez a trend csak gyorsulni fog.
A jutalmak után a beszélgetések középpontjában leggyakrabban az állt, hogy melyik kereskedőnél fogadják el az új fizetési technológiákat. A fogyasztók szívesen vennék, ha több kereskedőnél érhetnék el ezeket az innovatív fizetési módokat. A tanulmány szerint a divattal összefüggő beszélgetések során fogalmazódott meg legtöbbször ez a kérés.

„Az, hogy az új fizetési módok bevezetése milyen nagy visszhangot kap az internetezők körében, azt mutatja, hogy nagy igény van a technológiai innovációkra. Ugyanakkor azt is jelenti, hogy a fizetés központi szerepet kapott a vásárlási élmény terén. Most már frusztrációt okoz a fogyasztóban, ha valahol nem fogadják el az általa preferált gyors és egyszerű fizetési módot” – mondta Carlos Menendez, a MasterCard Nemzetközi Piacok ügyvezető igazgatója.

A vásárlás kényelméről szóló, pozitív hangvételű internetes beszélgetések 77%-ában az új digitális fizetési módok megjelenéséről volt szó. Ezek a diskurzusok témájukat tekintve zömmel az utazási szektorhoz köthetőek. A fogyasztók külön kiemelték a mobilfizetésnek azt az előnyét, hogy nem szükséges többé magukkal vinni az útjaikra a pénztárcájukat.

Olcsóbb lesz elfogadni a kártyát
A kereskedők jól járnak, a fogyasztók kevésbé az Unió rendelkezése alapján csökkenő kártyás fizetésekért felszámolt díjakkal. Növekedhet a bankkártyát elfogadó üzletek száma, spórolni viszont nem fogunk. A bankok szerint az új szabályozással a hitelkártyákkal kapcsolatos egyéb díjak nőhetnek. Itt találja a részleteket az új szabályozásról.
A kutatás kimutatta, hogy az elmúlt egy évben az ázsiai régióban zajlott a legtöbb vásárlással kapcsolatos online diskurzus. A legdinamikusabban a közel-keleti és afrikai térségben emelkedett az ilyen témájú eszmecserék száma. Az új technológiák megjelenése és piaci bevezetése után megnőtt az ilyen jellegű beszélgetések száma, például az Apple Pay megjelenése jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy Észak-Amerikában beszéltek legtöbben a mobil- és az alkalmazásokon belüli fizetésről.

A MasterCard a PRIME Research piackutató céggel partnerségben a vásárlás hat aspektusa, a biztonság, az ügyfélszolgálat, az elfogadás és elutasítás, a költségek és díjak, a jutalmak és előnyök, valamint a kényelem témakörébe tartozó internetes beszélgetéseket vizsgálták. A kutatók által elemzett különböző közösségi médiacsatornák (Twitter, Weibo, Facebook, Instagram, Youtube) közül a legtöbb releváns fogyasztói kommunikáció a Twitteren és a Weibón zajlott.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo