A kereskedőkön világszerte egyre nő a nyomás, hogy újfajta fizetési technológiákat alkalmazzanak, ugyanis a fogyasztók szeretnének egyszerűbb és innovatívabb módokon vásárolni - derült ki a MasterCard tanulmányából, melyet az idei Kereskedelmi Világkongresszus előestéjén hoztak nyilvánosságra. A felmérés keretében egy éven át 61 piacon összesen 1,6 millió, a közösségi médiában nyilvánosan elérhető online párbeszédet elemeztek azért, hogy pontosabb képet kapjanak a vásárlással és kereskedelemmel kapcsolatos trendekről.
A kártyatársaság tanulmánya szerint a vásárlás és a kereskedelem témakörében a fogyasztók leggyakrabban és legpozitívabban a különböző előnyökről és nyereményekről írtak. A szórakoztató szektorral kapcsolatos párbeszédekben a vásárlók elmondták, hogy örülnének, ha NFC-s fizetéseiket jutalmaznák, így gyorsabban terjedne a technológia. Jó példaként említették a MasterCard akcióját a londoni Fare Free Friday napon, amikor az érintőkártyások ingyen utazhatnak a tömegközlekedési eszközökön.
„Az, hogy az új fizetési módok bevezetése milyen nagy visszhangot kap az internetezők körében, azt mutatja, hogy nagy igény van a technológiai innovációkra. Ugyanakkor azt is jelenti, hogy a fizetés központi szerepet kapott a vásárlási élmény terén. Most már frusztrációt okoz a fogyasztóban, ha valahol nem fogadják el az általa preferált gyors és egyszerű fizetési módot” – mondta Carlos Menendez, a MasterCard Nemzetközi Piacok ügyvezető igazgatója.
A vásárlás kényelméről szóló, pozitív hangvételű internetes beszélgetések 77%-ában az új digitális fizetési módok megjelenéséről volt szó. Ezek a diskurzusok témájukat tekintve zömmel az utazási szektorhoz köthetőek. A fogyasztók külön kiemelték a mobilfizetésnek azt az előnyét, hogy nem szükséges többé magukkal vinni az útjaikra a pénztárcájukat.
A MasterCard a PRIME Research piackutató céggel partnerségben a vásárlás hat aspektusa, a biztonság, az ügyfélszolgálat, az elfogadás és elutasítás, a költségek és díjak, a jutalmak és előnyök, valamint a kényelem témakörébe tartozó internetes beszélgetéseket vizsgálták. A kutatók által elemzett különböző közösségi médiacsatornák (Twitter, Weibo, Facebook, Instagram, Youtube) közül a legtöbb releváns fogyasztói kommunikáció a Twitteren és a Weibón zajlott.