A fizetési élmény is számít a fogyasztóknak

Leginkább a nyereményjátékokról beszélgetnek online a vásárlók egymással, de a második helyen a lehetséges fizetési megoldások jönnek a Master Card friss tanulmánya szerint.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A kereskedőkön világszerte egyre nő a nyomás, hogy újfajta fizetési technológiákat alkalmazzanak, ugyanis a fogyasztók szeretnének egyszerűbb és innovatívabb módokon vásárolni - derült ki a MasterCard tanulmányából, melyet az idei Kereskedelmi Világkongresszus előestéjén hoztak nyilvánosságra. A felmérés keretében egy éven át 61 piacon összesen 1,6 millió, a közösségi médiában nyilvánosan elérhető online párbeszédet elemeztek azért, hogy pontosabb képet kapjanak a vásárlással és kereskedelemmel kapcsolatos trendekről.

Kép:PP archív

A kártyatársaság tanulmánya szerint a vásárlás és a kereskedelem témakörében a fogyasztók leggyakrabban és legpozitívabban a különböző előnyökről és nyereményekről írtak. A szórakoztató szektorral kapcsolatos párbeszédekben a vásárlók elmondták, hogy örülnének, ha NFC-s fizetéseiket jutalmaznák, így gyorsabban terjedne a technológia. Jó példaként említették a MasterCard akcióját a londoni Fare Free Friday napon, amikor az érintőkártyások ingyen utazhatnak a tömegközlekedési eszközökön.

Elmosódik a határ az offline és online fizetés között
2014-ben mind az online fizetési tranzakciók, mind a hagyományos POS hitel- és készpénzkártyás fizetési tranzakciók terén növekedést tapasztaltak a szakértők, és ez a trend csak gyorsulni fog.
A jutalmak után a beszélgetések középpontjában leggyakrabban az állt, hogy melyik kereskedőnél fogadják el az új fizetési technológiákat. A fogyasztók szívesen vennék, ha több kereskedőnél érhetnék el ezeket az innovatív fizetési módokat. A tanulmány szerint a divattal összefüggő beszélgetések során fogalmazódott meg legtöbbször ez a kérés.

„Az, hogy az új fizetési módok bevezetése milyen nagy visszhangot kap az internetezők körében, azt mutatja, hogy nagy igény van a technológiai innovációkra. Ugyanakkor azt is jelenti, hogy a fizetés központi szerepet kapott a vásárlási élmény terén. Most már frusztrációt okoz a fogyasztóban, ha valahol nem fogadják el az általa preferált gyors és egyszerű fizetési módot” – mondta Carlos Menendez, a MasterCard Nemzetközi Piacok ügyvezető igazgatója.

A vásárlás kényelméről szóló, pozitív hangvételű internetes beszélgetések 77%-ában az új digitális fizetési módok megjelenéséről volt szó. Ezek a diskurzusok témájukat tekintve zömmel az utazási szektorhoz köthetőek. A fogyasztók külön kiemelték a mobilfizetésnek azt az előnyét, hogy nem szükséges többé magukkal vinni az útjaikra a pénztárcájukat.

Olcsóbb lesz elfogadni a kártyát
A kereskedők jól járnak, a fogyasztók kevésbé az Unió rendelkezése alapján csökkenő kártyás fizetésekért felszámolt díjakkal. Növekedhet a bankkártyát elfogadó üzletek száma, spórolni viszont nem fogunk. A bankok szerint az új szabályozással a hitelkártyákkal kapcsolatos egyéb díjak nőhetnek. Itt találja a részleteket az új szabályozásról.
A kutatás kimutatta, hogy az elmúlt egy évben az ázsiai régióban zajlott a legtöbb vásárlással kapcsolatos online diskurzus. A legdinamikusabban a közel-keleti és afrikai térségben emelkedett az ilyen témájú eszmecserék száma. Az új technológiák megjelenése és piaci bevezetése után megnőtt az ilyen jellegű beszélgetések száma, például az Apple Pay megjelenése jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy Észak-Amerikában beszéltek legtöbben a mobil- és az alkalmazásokon belüli fizetésről.

A MasterCard a PRIME Research piackutató céggel partnerségben a vásárlás hat aspektusa, a biztonság, az ügyfélszolgálat, az elfogadás és elutasítás, a költségek és díjak, a jutalmak és előnyök, valamint a kényelem témakörébe tartozó internetes beszélgetéseket vizsgálták. A kutatók által elemzett különböző közösségi médiacsatornák (Twitter, Weibo, Facebook, Instagram, Youtube) közül a legtöbb releváns fogyasztói kommunikáció a Twitteren és a Weibón zajlott.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo