Trafikpályázat ötödszörre is

Hamarosan kiírja az ötödik pályázatot újabb trafikok működtetésére a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. Tegnap jelent meg a nyilvános felhívás, május 8-án kiírják a koncessziós pályázatokat.

Újak nyílhatnak - Kép: MTI, Fotó: Mohai Balázs

Két hét múlva kiírja az újabb trafikpályázatot a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. – közölte a társaság marketing és kommunikációs vezetője. Légrádi Petra elmondta, a pályázati felhívás a legfontosabb általános tudnivalókat tartalmazza. A részletes pályázati kiírást május 8-án ismerhetik meg az érdeklődők. A megjelenéstől számítva 30 nap áll a vállalkozók rendelkezésére, hogy benyújtsák a pályázatokat, ez a határidő újabb 30 nappal meghosszabbítható – írta az onlinekassza.hu.

A negyedik koncessziós pályázat eredményét március 14-én hirdette ki az NDN Zrt., a nyertesek április 11-ig köthették meg a szerződést. Ezen 127 nyertest hirdettek, 18 településen nem született szerződés. Ennek oka általában az, hogy a szükséges engedélyeket a pályázók nem tudják időben beszerezni, ezek hiányában pedig nem köthető meg a szerződés.

Miközben új koncessziókat pályáztatnak, több száz túl jól menő trafikot megszüntet a kormányzat.

A fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvény szerint 2013. júliusától csak az állami pályázaton koncessziót nyerő vállalkozások árulhatnak dohánytermékeket. A koncesszió húsz évre szól.

Azokon a településeken, ahol az állandó lakosok száma nem haladja meg a kétezret, legfeljebb egy, ahol meghaladja, legalább egy, és minden kétezer fő után további egy jogosult nyithat trafikot. A koncessziós díj – amit a trafikos fizet az államnak boltonként – kétezer fő alatti településen évi nettó 100 ezer forint, 2 001-10 ezer fő közötti településen 160 ezer forint, 10 ezer lakos fölötti településen 200 ezer forint. Budapesten, megyeszékhelyen és megyei jogú városokban 240 ezer forint az éves díj. A koncessziós szerződést a pályázat eredményhirdetését követő 30 napon belül kell aláírni.

Jelenleg mintegy 5 800 koncessziós joggal rendelkező trafik működik az országban, és további 500 helyen ideiglenesen árulnak dohánytermékeket, amíg nem találnak gazdára ezek a koncessziók is. Régiós összevetésben is a legszigorúbb és a legkevésbé rugalmas a magyar trafiktörvény, azaz a dohányáruk forgalmának kiskereskedelmi szabályozása. A magyar jogszabály sokban hasonlít az osztrák példára, de jóval kevésbé rugalmasabb annál, például a dohányforgalmazó automaták engedélyezésében. A forgalmazás állami monopóliummá válásával azonban várhatóan a feketepiac részesedése tovább növekszik majd, pedig a legális dohánypiac negyede már így is eltűnt.

Trafikot nyitni van kedv, máshoz nincs
Több az önálló vállalkozó, kevesebb a társas vállalkozás a friss statisztikai adatok szerint egy év alatt. Összességében nőtt a bejegyzett vállalkozások száma, ez leginkább a trafikoknak köszönhető a KSH szerint.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo