Trafikpályázat ötödszörre is

Hamarosan kiírja az ötödik pályázatot újabb trafikok működtetésére a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. Tegnap jelent meg a nyilvános felhívás, május 8-án kiírják a koncessziós pályázatokat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Újak nyílhatnak - Kép: MTI, Fotó: Mohai Balázs

Két hét múlva kiírja az újabb trafikpályázatot a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. – közölte a társaság marketing és kommunikációs vezetője. Légrádi Petra elmondta, a pályázati felhívás a legfontosabb általános tudnivalókat tartalmazza. A részletes pályázati kiírást május 8-án ismerhetik meg az érdeklődők. A megjelenéstől számítva 30 nap áll a vállalkozók rendelkezésére, hogy benyújtsák a pályázatokat, ez a határidő újabb 30 nappal meghosszabbítható – írta az onlinekassza.hu.

A negyedik koncessziós pályázat eredményét március 14-én hirdette ki az NDN Zrt., a nyertesek április 11-ig köthették meg a szerződést. Ezen 127 nyertest hirdettek, 18 településen nem született szerződés. Ennek oka általában az, hogy a szükséges engedélyeket a pályázók nem tudják időben beszerezni, ezek hiányában pedig nem köthető meg a szerződés.

Miközben új koncessziókat pályáztatnak, több száz túl jól menő trafikot megszüntet a kormányzat.

A fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvény szerint 2013. júliusától csak az állami pályázaton koncessziót nyerő vállalkozások árulhatnak dohánytermékeket. A koncesszió húsz évre szól.

Azokon a településeken, ahol az állandó lakosok száma nem haladja meg a kétezret, legfeljebb egy, ahol meghaladja, legalább egy, és minden kétezer fő után további egy jogosult nyithat trafikot. A koncessziós díj – amit a trafikos fizet az államnak boltonként – kétezer fő alatti településen évi nettó 100 ezer forint, 2 001-10 ezer fő közötti településen 160 ezer forint, 10 ezer lakos fölötti településen 200 ezer forint. Budapesten, megyeszékhelyen és megyei jogú városokban 240 ezer forint az éves díj. A koncessziós szerződést a pályázat eredményhirdetését követő 30 napon belül kell aláírni.

Jelenleg mintegy 5 800 koncessziós joggal rendelkező trafik működik az országban, és további 500 helyen ideiglenesen árulnak dohánytermékeket, amíg nem találnak gazdára ezek a koncessziók is. Régiós összevetésben is a legszigorúbb és a legkevésbé rugalmas a magyar trafiktörvény, azaz a dohányáruk forgalmának kiskereskedelmi szabályozása. A magyar jogszabály sokban hasonlít az osztrák példára, de jóval kevésbé rugalmasabb annál, például a dohányforgalmazó automaták engedélyezésében. A forgalmazás állami monopóliummá válásával azonban várhatóan a feketepiac részesedése tovább növekszik majd, pedig a legális dohánypiac negyede már így is eltűnt.

Trafikot nyitni van kedv, máshoz nincs
Több az önálló vállalkozó, kevesebb a társas vállalkozás a friss statisztikai adatok szerint egy év alatt. Összességében nőtt a bejegyzett vállalkozások száma, ez leginkább a trafikoknak köszönhető a KSH szerint.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo