Pontosan látni, mitől rettegnek a magyar vállalkozások

Továbbra is a kibertámadásokat, azon belül is az adatvédelmi incidenseket tekintik az elsődleges üzleti kockázatnak a vállalatok az Allianz Kockázati Barométer friss nemzetközi felmérése szerint.

Az Allianz kiemelt, a 106 országra kiterjedő, több mint 3700 üzleti szereplő megkérdezésével végzett kutatásban a kiberbiztonsági incidensek sorozatban negyedik alkalommal végeztek első helyen. Az ilyen jellegű fenyegetések fokozódására lehet következtetni, hogy az első helyen kiemelt faktor korábban soha nem látott előnnyel, 7 százalékponttal vezeti a mezőnyt.

A kiberbiztonsági incidensek kockázatát a technológia fejlődése, a mesterséges intelligencia gyors fejlődése, a távmunka és a digitális kereskedelem elterjedése tovább növeli. Ezzel együtt a mesterséges intelligencia lehetőségeket kínál a kiberbiztonsági intézkedések javítására.

Félnek a támadásoktól
Félnek a támadásoktól
Fotó: Depositphotos

A kockázati ranglista második helyén – 2024-hez hasonlóan – az üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos félelmek után. Az üzletmenet-folytonosság megszakadását olyan, az üzleti működést befolyásoló események is előidézhetik, mint a természeti katasztrófák, kiberincidensek, fizetésképtelenség, olyan politikai események, mint például a polgári nyugtalanság és zavargások, vagy a beszállítói láncok akadozásából eredő nehézségek. 

Az előző rangsorban a helyen végzett klímaváltozásra az első pillanatban tapasztalták meg az öt tapasztalt kockázatot, hogy a természeti katasztrófa fenyegetés változatlanul a harmadik helyen áll.

A felmérés szerint globálisan a negyedik helyen maradt a környezetváltozások kockázata, a felmérés készítők szerint egyre több vállalatvezető említette ezt a valós veszélyként, Európában elsősorban a fenntarthatósággal kapcsolatos szabályok szigorításával összefüggésben.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo