Az új szabályok fő célja, hogy a lehető leghamarabb megtörténjen a csalással érintett bankszámlán a "turpis" banki átutalás felfüggesztése, majd az összeg gyors zárolása. A banki műveletekkel megvalósuló online csalásoknál a szokásosnál is kiemeltebb fontosságú az időtényező, mivel egy kattintással sor kerülhet a pénz tovább utalására egy másik bankszámlára.
…és egy lépés vissza: mit tehetnek a cégek az online csalások megelőzése érdekében?
A már kicsalt pénz visszaszerzésére még a hatékony banki és hatósági fellépések esetén sincs garancia. Ezért, itt is irányadó az, amit a betegségeknél is hallunk: jobb azokat megelőzni. Mi ennek az eszköze?
A munkavállalókat ajánlott felkészíteni arra, hogy legyenek gyanakvóak minden olyan esetben, amikor sürgős banki tranzakcióra vonatkozó utasítást kapnak. Ahogy már említésre került, a bűnözők kifinomult módszereket alkalmaznak, így képesek hívószám-hamisítással módosítani a telefonszámot, vagy deepfake (hamisított) hangfelvétellel a cég vezetőjének kiadni magukat. A valóság ellenőrzésére többek között a hívószám visszahívásával vagy az e-mail cím áttanulmányozásával kerülhet sor. Ez egyben arra is jó, hogy a sürgős átutalás előtt a munkavállalók a tényleges felettestől, ügyvédtől vagy tanácsadótól kérjenek egy megerősítést, így már itt kiderülhet, hogy valójában nem is adtak ilyen utasítást.