Miközben a Google, az Apple és a többi óriáscég mindent megtesz, hogy növelje szerepét a közoktatásban is, szakemberek és sok szülő figyelmeztet: erősen eltúlzott és veszélyes az amerikai „képernyő-kultúra”, az elektronikus oktatási eszközök további elterjesztése helyett vissza kell térni ahhoz, hogy a fiatalok a hagyományos módon szocializálódjanak és nem mobilon, hanem élőszóban kommunikáljanak.
Tanulságos módon éppen a Szilícium-völgyben dolgozó kutatók, vállalati vezetők tapasztalják, milyen hatással van gyermekeikre a mind nagyobb mértékű képernyő-függés, a sok, nem kívánatos tartalom, ami eléri őket. Ezért az állami helyett
költséges magán-iskolákba, például a Waldorfba adják a gyerekeket, ahol nem az elektronika áll a középpontban.
A változó közgondolkodás kezdi megosztani az amerikai társadalmat: a módosak, a felső-középosztály menekül ettől a veszélytől, a szegényebbeknek erre nincs módjuk vagy szándékuk. Míg a felmérések szerint az utóbbiak gyermekei átlagosan naponta 8 óránál is többet nézik a tv vagy mobil eszközeik képernyőjét, a gazdagabbak között ez az idő 6 óra alatt van. Fehér gyerekek sokkal kisebb mértékben vannak kitéve az elektronikus eszközök használata negatív kihatásainak, mint a feketék és a hispánok.
(Forrás: Axios)