Minden adatunkat begyűjti a Tesla

Egyre több új autónknak tudunk mobilunkkal is utasításokat adni. Ez hasznos, ám amint a német fogyasztóvédelem kiderítette, az applikációk sok esetben önkényesen továbbítják adatainkat anélkül, hogy ahhoz hozzájárulásunkat adnánk.

A független Stiftung Warentest fogyasztóvédelmi alapítvány 13 nagy autógyártó 26 alkalmazását vizsgálta, és arra a következtetésre jutott, hogy kivétel nélkül valamennyi sokkal több adatot továbbít a Google-nak, az Apple-nek vagy más nagy szolgáltatóknak, mint amennyire az applikáció működéséhez szükség lenne.


Fotó: Flickr/Clotee Allochuku)

Az így kiadottak között szerepelnek személyes adataink csakúgy, mint a jármű azonosítási száma vagy éppen a hely, ahol az tartózkodik. A  német (és feltehetően más EU-országok) adatvédelmi és médiaszabályozási jogszabályai csak az érintett beleegyezésével engedik meg személyes adatok továbbítását. Ennek megfelelően az adott személynek még az applikáció beépítése előtt átfogó, közérthető tájékoztatást kellene kapni ebben a kérdésben, és ennek egyetlen gyártó sem tesz eleget.

A vizsgálat az Opel, a Hyundai, az Audi, a BMW, a Fiat, a Peugeot, a Renault, a Seat, a Skoda, a VW, a Toyota és a Mercedes appjait érintette. Egyedül az utóbbi gyár válaszolt egyáltalán a fogyasztóvédelmi szervezet megkeresésére és adott tájékoztatást beépített alkalmazásairól.

A mind általánosabban használtak között vannak, amelyekkel mobilunkról tudjuk vezérelni az autórádiót, van olyan, amely felolvassa az e-maileket, és elektromos kocsik vezetői így kaphatnak tájékoztatást, ha töltőállomást keresnek. A Warentest közbeiktatott proxy-szerver segítségével vizsgálta meg a Bluetooth-összeköttetéssel vagy egyéb módon továbbított adatokat, majd azokat elemezték, szükség esetén dekódolták.

Gondot okoztak viszont a mindenekelőtt felsőkategóriás kocsikba épített mobil SIM-kártyák, mivel azok adatforgalmába nem lehetett belépni. Ez azért is meggondolandó, mivel Németországban 2018. március 31-től minden újonnan értékesített autónak kötelezően tartalmaznia kell SIM-kártyát, amely súlyosabb baleset esetén önműködően segélyhívást indít.

Sorsfordító lehet a Tesla-beruházás
A magyar GDP egyik legfontosabb összetevője a folyamatosan növekvő autóipar, mely jelenleg is több mint 154 000 embert foglalkoztat. 2016-ban a hazai gyáripari teljesítményünk 29 százalékát adta ez az iparág, 25,4 milliárd eurót termelve, ráadásul további növekedés várható a jövőben.
Különösen felelőtlenül bánik ügyfeleinek adataival a sztár amerikai elekromosautó-gyártó, a Tesla, figyelmeztetnek a németek. A gyártó az internetes portálján nem is rejti véka alá, hogy nemcsak maga a cég gyűjt mindenféle adatokat vásárlóiról, hanem azok adatai eljuthatnak másokhoz is, például nyilvános adatbankokba, marketingcégekhez, autójavítókhoz, sőt, közösségi portálokra is, mint a Facebook. A Tesla internetes oldalán  a vevő (már ha megkeresi az oldalt és elolvassa a „vásárlók adatvédelmi irányelveit”), megtudhatja, hogy a cég  hozzájuthat a kocsin működtetett kamera felvételeihez, vagy az autó vezetési módjának adataihoz is.

(SPIEGEL ONLINE)

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo