Minden adatunkat begyűjti a Tesla

Egyre több új autónknak tudunk mobilunkkal is utasításokat adni. Ez hasznos, ám amint a német fogyasztóvédelem kiderítette, az applikációk sok esetben önkényesen továbbítják adatainkat anélkül, hogy ahhoz hozzájárulásunkat adnánk.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A független Stiftung Warentest fogyasztóvédelmi alapítvány 13 nagy autógyártó 26 alkalmazását vizsgálta, és arra a következtetésre jutott, hogy kivétel nélkül valamennyi sokkal több adatot továbbít a Google-nak, az Apple-nek vagy más nagy szolgáltatóknak, mint amennyire az applikáció működéséhez szükség lenne.


Fotó: Flickr/Clotee Allochuku)

Az így kiadottak között szerepelnek személyes adataink csakúgy, mint a jármű azonosítási száma vagy éppen a hely, ahol az tartózkodik. A  német (és feltehetően más EU-országok) adatvédelmi és médiaszabályozási jogszabályai csak az érintett beleegyezésével engedik meg személyes adatok továbbítását. Ennek megfelelően az adott személynek még az applikáció beépítése előtt átfogó, közérthető tájékoztatást kellene kapni ebben a kérdésben, és ennek egyetlen gyártó sem tesz eleget.

A vizsgálat az Opel, a Hyundai, az Audi, a BMW, a Fiat, a Peugeot, a Renault, a Seat, a Skoda, a VW, a Toyota és a Mercedes appjait érintette. Egyedül az utóbbi gyár válaszolt egyáltalán a fogyasztóvédelmi szervezet megkeresésére és adott tájékoztatást beépített alkalmazásairól.

A mind általánosabban használtak között vannak, amelyekkel mobilunkról tudjuk vezérelni az autórádiót, van olyan, amely felolvassa az e-maileket, és elektromos kocsik vezetői így kaphatnak tájékoztatást, ha töltőállomást keresnek. A Warentest közbeiktatott proxy-szerver segítségével vizsgálta meg a Bluetooth-összeköttetéssel vagy egyéb módon továbbított adatokat, majd azokat elemezték, szükség esetén dekódolták.

Gondot okoztak viszont a mindenekelőtt felsőkategóriás kocsikba épített mobil SIM-kártyák, mivel azok adatforgalmába nem lehetett belépni. Ez azért is meggondolandó, mivel Németországban 2018. március 31-től minden újonnan értékesített autónak kötelezően tartalmaznia kell SIM-kártyát, amely súlyosabb baleset esetén önműködően segélyhívást indít.

Sorsfordító lehet a Tesla-beruházás
A magyar GDP egyik legfontosabb összetevője a folyamatosan növekvő autóipar, mely jelenleg is több mint 154 000 embert foglalkoztat. 2016-ban a hazai gyáripari teljesítményünk 29 százalékát adta ez az iparág, 25,4 milliárd eurót termelve, ráadásul további növekedés várható a jövőben.
Különösen felelőtlenül bánik ügyfeleinek adataival a sztár amerikai elekromosautó-gyártó, a Tesla, figyelmeztetnek a németek. A gyártó az internetes portálján nem is rejti véka alá, hogy nemcsak maga a cég gyűjt mindenféle adatokat vásárlóiról, hanem azok adatai eljuthatnak másokhoz is, például nyilvános adatbankokba, marketingcégekhez, autójavítókhoz, sőt, közösségi portálokra is, mint a Facebook. A Tesla internetes oldalán  a vevő (már ha megkeresi az oldalt és elolvassa a „vásárlók adatvédelmi irányelveit”), megtudhatja, hogy a cég  hozzájuthat a kocsin működtetett kamera felvételeihez, vagy az autó vezetési módjának adataihoz is.

(SPIEGEL ONLINE)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo