Minden adatunkat begyűjti a Tesla

Egyre több új autónknak tudunk mobilunkkal is utasításokat adni. Ez hasznos, ám amint a német fogyasztóvédelem kiderítette, az applikációk sok esetben önkényesen továbbítják adatainkat anélkül, hogy ahhoz hozzájárulásunkat adnánk.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A független Stiftung Warentest fogyasztóvédelmi alapítvány 13 nagy autógyártó 26 alkalmazását vizsgálta, és arra a következtetésre jutott, hogy kivétel nélkül valamennyi sokkal több adatot továbbít a Google-nak, az Apple-nek vagy más nagy szolgáltatóknak, mint amennyire az applikáció működéséhez szükség lenne.


Fotó: Flickr/Clotee Allochuku)

Az így kiadottak között szerepelnek személyes adataink csakúgy, mint a jármű azonosítási száma vagy éppen a hely, ahol az tartózkodik. A  német (és feltehetően más EU-országok) adatvédelmi és médiaszabályozási jogszabályai csak az érintett beleegyezésével engedik meg személyes adatok továbbítását. Ennek megfelelően az adott személynek még az applikáció beépítése előtt átfogó, közérthető tájékoztatást kellene kapni ebben a kérdésben, és ennek egyetlen gyártó sem tesz eleget.

A vizsgálat az Opel, a Hyundai, az Audi, a BMW, a Fiat, a Peugeot, a Renault, a Seat, a Skoda, a VW, a Toyota és a Mercedes appjait érintette. Egyedül az utóbbi gyár válaszolt egyáltalán a fogyasztóvédelmi szervezet megkeresésére és adott tájékoztatást beépített alkalmazásairól.

A mind általánosabban használtak között vannak, amelyekkel mobilunkról tudjuk vezérelni az autórádiót, van olyan, amely felolvassa az e-maileket, és elektromos kocsik vezetői így kaphatnak tájékoztatást, ha töltőállomást keresnek. A Warentest közbeiktatott proxy-szerver segítségével vizsgálta meg a Bluetooth-összeköttetéssel vagy egyéb módon továbbított adatokat, majd azokat elemezték, szükség esetén dekódolták.

Gondot okoztak viszont a mindenekelőtt felsőkategóriás kocsikba épített mobil SIM-kártyák, mivel azok adatforgalmába nem lehetett belépni. Ez azért is meggondolandó, mivel Németországban 2018. március 31-től minden újonnan értékesített autónak kötelezően tartalmaznia kell SIM-kártyát, amely súlyosabb baleset esetén önműködően segélyhívást indít.

Sorsfordító lehet a Tesla-beruházás
A magyar GDP egyik legfontosabb összetevője a folyamatosan növekvő autóipar, mely jelenleg is több mint 154 000 embert foglalkoztat. 2016-ban a hazai gyáripari teljesítményünk 29 százalékát adta ez az iparág, 25,4 milliárd eurót termelve, ráadásul további növekedés várható a jövőben.
Különösen felelőtlenül bánik ügyfeleinek adataival a sztár amerikai elekromosautó-gyártó, a Tesla, figyelmeztetnek a németek. A gyártó az internetes portálján nem is rejti véka alá, hogy nemcsak maga a cég gyűjt mindenféle adatokat vásárlóiról, hanem azok adatai eljuthatnak másokhoz is, például nyilvános adatbankokba, marketingcégekhez, autójavítókhoz, sőt, közösségi portálokra is, mint a Facebook. A Tesla internetes oldalán  a vevő (már ha megkeresi az oldalt és elolvassa a „vásárlók adatvédelmi irányelveit”), megtudhatja, hogy a cég  hozzájuthat a kocsin működtetett kamera felvételeihez, vagy az autó vezetési módjának adataihoz is.

(SPIEGEL ONLINE)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo