„Komplex kihívásokra, komplex megoldások szükségesek. Az AI új lehetőségeket teremt, amelyek megkönnyíthetik az életünket, innovációt hozhatnak. A fejlődés ugyanakkor nem mindig egyenes vonalú: a vállalatok számára a gyors alkalmazkodás kihívást jelenthet” – mondja Rakó Ágnes, a KPMG Magyarország tanácsadási üzletágának társvezetője.
Realistábbak az érett felhasználók
A magyar válaszadók 75 százaléka elfogadja vagy támogatja az AI-t, és 54 százalék hajlandó megbízni benne. Különösen nagy reményeket táplálnak a magyarok az AI egészségügyben való használata iránt, 3-ból 2 magyar támogatja az AI ezen a területen való használatát. Fontos megjegyezni, hogy az AI egészségügyben történő használatában világszinten is sokkal megengedőbbek a kutatásban résztvevők. Ez általában is rámutat a kutatás egy fontos tanulságára: amennyiben az AI „arctalan”, akkor kritikusabbak az emberek, és hajlamosabbak a potenciális negatívumokat látni benne. Viszont, ha olyan iparághoz, olyan szolgáltatási területhez párosítjuk az AI-t, ami iránt alapvetően nagyobb a bizalom, vagy ahol nagyobb a ráutaltság, ott már az AI megítélésén is segít ez a pozitív, öröklötten elfogadó hozzáállás: ilyen területek az egészségügy, az alapkutatás és a tudományos tevékenység, illetve az oktatás. Ugyanakkor ez fordítva is igaz: azok az ágazatok, amelyekkel kapcsolatban az utóbbi időben rosszak a tapasztalatai a digitalizáció áldásos tevékenységét illetően az embereknek, az AI-bizalom területén is rosszul teljesítenek: kereskedelem, média, közigazgatás.