Kulcsszavak elhelyezése a honlapon: 5 fontos tipp

Keresőoptimalizálási aranyszabály, hogy minden oldalt úgy kell felépíteni, hogy a kereső által meghatározott kulcsszó egybe essen azzal, amire a leendő vevőink keresnek. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint ahogy hangzik. Íme 5 tanács kulcsszavazáshoz Verdes János kkv-honlapszakértőtől.

A Google (többek között) a megfelelő kulcsszavak megfelelő elhelyezése miatt érzékeli úgy, hogy a mi honlapunk közel áll a látogató vágyaihoz, ami jobb helyezést jelenthet a találati rangsorban. De mi az elég és mi a túl gyakori? Általában 3-5 kulcsszót érdemes kiválasztani, amire célszerű erősen optimalizálni a kiválasztott weboldalt. (Vannak makacs seo tévhitek, amelyeken jobb mielőbb túllépni. Segítünk!)

Nem mindegy, mit hova írunk!
Kép:PP/BartosGyula

1. Kulcsszó a dokumentum címében ne trükközzünk!

Kiemelkedően fontos a keresőoptimalizálás során, hogy a dokumentum címe (TITLE) tartalmazza a kulcsszavakat. Annyira fontos, hogy sokan azzal kezdtek el trükközni, hogy az oldal title sorát telezsúfolták kulcsszavakkal. Ez sajnos gyakori, és súlyos hiba, egyrészt, mert a Google bünteti az ügyeskedőket. De felesleges is, mert egy kulcsszó csak egyszer számít a dokumentum címében ha ugyanazt a kulcsszót kétszer helyeztük el, nem jár érte több pont.

Ne rendeljünk mindent alá a keresőknek!
Ha egy látogató megtalálja oldalunkat, de nem tudja azonosítani, hogy mit kínálunk neki, akkor továbblép, és lehet, hogy pont a konkurenciánknál fogja megtalálni ugyanazt, amit tőlünk is megvásárolhatott volna. Tehát nem elég, hogy oldalunk jó helyen legyen a keresők találati listáján, nem szabad túlzásokba esni, és mindent alárendelni a keresőgépek feltételeinek. Egyszerre kell kielégíteni a keresőgépek és a látogatók igényeit.
2. Kulcsszó sűrűség az oldal szövegében törekedjünk az egyensúlyra!

Fokozottan kell ügyelni a kulcsszó sűrűségre. A kulcsszavak túlzott ismétlése ebben az esetben is büntetést von maga után. A túlzott "keresőoptimalizálás" visszájára is elsülhet. Létezik a szavak gyakoriságának egy természetes szintje, ha ezt a szintet tudjuk tartani a honlap szövegében megjelenő kulcsszavak esetében, nyert ügyünk van. Optimális esetben a kulcsszó sűrűség 2-5 százalék a teljes szövegen belül, ami valami olyasmit jelent, hogy majdnem minden bekezdésben egyszer szerepel a kulcsszó. Tehát az oldal szövegében sokszor kell szerepelni a kulcsszónak - viszont kellően ellensúlyozni kell információban gazdag írással. A megfelelő keresőoptimalizálás mindenképp 7 százalék alatti kulcsszó sűrűséget céloz.

3. Kulcsszó a címsorokban – mi a legértékesebb felület?

A Google tisztában van azzal, hogy az oldalon szereplő címsorokat sokkal nagyobb eséllyel olvassák el, mint a címsor alatti szöveget. A gyakran egybefolyó, és kevésbé izgalmas mezei szövegtől ugyanis szemmel jól láthatóan elkülönülnek a címsorok. A címsorokat (H1, H2, H3) sem lehet telezsúfolni kulcsszavakkal, mert szintén büntetés jár érte. A keresőoptimalizálás másik nagy csapdája, hogy megkülönböztetett szerep jár a H1-es címsornak. Értéke majdnem a dokumentum címével egyezik. Ehhez képest a többi címsor nem ilyen lényeges. Ezért egy oldalon belül lehetőleg csak egyszer használjuk a H1-es címsort. Míg a H2, H3 címsorokat gyakrabban.

Ha már minden kész, csak a látogató hiányzik…
A különböző keresőkben 2-6 hétbe is beletelik, mire az oldal indexelésre kerül és a honlap a kulcsszavakra előrébb sorolódik. Ez alatt az idő alatt, ha a weboldal már látogatók fogadására alkalmas, semmiképp sem érdemes várni. Már ilyenkor is hozhatunk a honlapra látogatót, elkezdhetjük a forgalomnövelést. Sőt a későbbiek során is érdemes lesz online, kattintás alapú hirdetésekkel kiegészíteni a saját ’organikus’ találatok számát.
4. Weboldal frissülése  a túl gyakori nem hiteles

Fontosnak tartja a Google, hogy naprakész információkat tárjon a felhasználói elé. Ezért lényeges, hogy gyakran frissüljön az oldal. A gyakran frissülő oldal jobb helyezést kap. Emellett gyakoribb lesz a Google-ból érkező látogatás.A Google azt is vizsgálja, hogy a friss tartalom az archív változat hány százalékát teszi ki. Egyformán óvakodni kell a túl kevés illetve a túl sok frissítéstől. A túl kevés frissítés olyan, mintha mi sem történt volna az oldallal. Az egyidejű túl nagy mértékű frissítés pedig az oldal hitelességét rontja.

5. Kulcsszó a linkek szövegiben min múlik az átkattintás

A honlapon nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a linkek. Ezeken keresztül lehet navigálni egyik oldalról a másikra. A linkeken keresztül áramlik a látogatottság honlapok oldalai között.A link szövege az a néhány szó, amire "rá lehet kattintani". Ha jól informál a link szövege, jó eséllyel megtörténik az átkattintás. Ezért kritikus szerepe van a linkek szövegének. A honlapunkról kifelé áradó forgalmat a honlapunkon szereplő linkek szövege fogja meghatározni. Ha a linkek szövegei gyakran tartalmazzák a kulcsszót, azt jelentik, hogy az oldalon a látogató még rengeteg hasznos információt talál. Ami a témába vág ugyan, de más honlapon szerepel.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo