A Google (többek között) a megfelelő kulcsszavak megfelelő elhelyezése miatt érzékeli úgy, hogy a mi honlapunk közel áll a látogató vágyaihoz, ami jobb helyezést jelenthet a találati rangsorban. De mi az elég és mi a túl gyakori? Általában 3-5 kulcsszót érdemes kiválasztani, amire célszerű erősen optimalizálni a kiválasztott weboldalt. (Vannak makacs seo tévhitek, amelyeken jobb mielőbb túllépni. Segítünk!)
1. Kulcsszó a dokumentum címében – ne trükközzünk!
Kiemelkedően fontos a keresőoptimalizálás során, hogy a dokumentum címe (TITLE) tartalmazza a kulcsszavakat. Annyira fontos, hogy sokan azzal kezdtek el trükközni, hogy az oldal title sorát telezsúfolták kulcsszavakkal. Ez sajnos gyakori, és súlyos hiba, egyrészt, mert a Google bünteti az ügyeskedőket. De felesleges is, mert egy kulcsszó csak egyszer számít a dokumentum címében ha ugyanazt a kulcsszót kétszer helyeztük el, nem jár érte több pont.
Fokozottan kell ügyelni a kulcsszó sűrűségre. A kulcsszavak túlzott ismétlése ebben az esetben is büntetést von maga után. A túlzott "keresőoptimalizálás" visszájára is elsülhet. Létezik a szavak gyakoriságának egy természetes szintje, ha ezt a szintet tudjuk tartani a honlap szövegében megjelenő kulcsszavak esetében, nyert ügyünk van. Optimális esetben a kulcsszó sűrűség 2-5 százalék a teljes szövegen belül, ami valami olyasmit jelent, hogy majdnem minden bekezdésben egyszer szerepel a kulcsszó. Tehát az oldal szövegében sokszor kell szerepelni a kulcsszónak - viszont kellően ellensúlyozni kell információban gazdag írással. A megfelelő keresőoptimalizálás mindenképp 7 százalék alatti kulcsszó sűrűséget céloz.
3. Kulcsszó a címsorokban – mi a legértékesebb felület?
A Google tisztában van azzal, hogy az oldalon szereplő címsorokat sokkal nagyobb eséllyel olvassák el, mint a címsor alatti szöveget. A gyakran egybefolyó, és kevésbé izgalmas mezei szövegtől ugyanis szemmel jól láthatóan elkülönülnek a címsorok. A címsorokat (H1, H2, H3) sem lehet telezsúfolni kulcsszavakkal, mert szintén büntetés jár érte. A keresőoptimalizálás másik nagy csapdája, hogy megkülönböztetett szerep jár a H1-es címsornak. Értéke majdnem a dokumentum címével egyezik. Ehhez képest a többi címsor nem ilyen lényeges. Ezért egy oldalon belül lehetőleg csak egyszer használjuk a H1-es címsort. Míg a H2, H3 címsorokat gyakrabban.
Fontosnak tartja a Google, hogy naprakész információkat tárjon a felhasználói elé. Ezért lényeges, hogy gyakran frissüljön az oldal. A gyakran frissülő oldal jobb helyezést kap. Emellett gyakoribb lesz a Google-ból érkező látogatás.A Google azt is vizsgálja, hogy a friss tartalom az archív változat hány százalékát teszi ki. Egyformán óvakodni kell a túl kevés illetve a túl sok frissítéstől. A túl kevés frissítés olyan, mintha mi sem történt volna az oldallal. Az egyidejű túl nagy mértékű frissítés pedig az oldal hitelességét rontja.
5. Kulcsszó a linkek szövegiben – min múlik az átkattintás
A honlapon nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a linkek. Ezeken keresztül lehet navigálni egyik oldalról a másikra. A linkeken keresztül áramlik a látogatottság honlapok oldalai között.A link szövege az a néhány szó, amire "rá lehet kattintani". Ha jól informál a link szövege, jó eséllyel megtörténik az átkattintás. Ezért kritikus szerepe van a linkek szövegének. A honlapunkról kifelé áradó forgalmat a honlapunkon szereplő linkek szövege fogja meghatározni. Ha a linkek szövegei gyakran tartalmazzák a kulcsszót, azt jelentik, hogy az oldalon a látogató még rengeteg hasznos információt talál. Ami a témába vág ugyan, de más honlapon szerepel.