Több mint kétszáz MMOG azaz többjátékos számítógépes játék van a világon, melyet az interneten keresztül lehet játszani, bár ezek egy része csak Ázsiában elérhető. A Screen Digest elemzőcég tanulmánya szerint több mint húsz százalékkal nőtt ezeknek a játékoknak a piaca a tavalyi év során Európában és Észak - Amerikában, és a piac mérete meghaladja az 1.4 milliárd dollárt. A cég szerint a piac mérete még négy éven keresztül a gazdasági válság ellenére is fog tovább nőni és elérheti a kétmilliárd dollárt.
Az internetes játékok között, az ötvennyolc százalékos piaci részesedésével továbbra is a World of Warcraft a legnépszerűbb, melyben hősök és fantázialények bőrébe bújva más játékosokkal együtt kalandozhatunk egy misztikus világon. Bár a Warcraft piaci részesedése két százalékkal csökkent tavaly, ez nem azért történt, mert csökkent a bevételük, hanem azért, mert a rivális játékoknak több előfizetője lett. Az előfizetéses játékok, a játékosok költése alapján összeállított toplistáján egyébként a Club Penguin követi a Warcrft-ot, a harmadik pedig a RuneScape.
Nem könnyű abbahagyni őket
A többjátékos internetes játékok népszerűsége azért is töretlen, mert annyi fajtájuk van, hogy minden korcsoport találhat közöttük kedvére valót és a fizetési módok is eltérőek játékonként. A RuneScape például egy ingyenesen letölthető játék, melyért csak akkor kell fizetniük a játékosoknak, ha nem szeretnének reklámokat nézni és jobb szolgáltatásra vágynak.
Az elemzők szerint további üzleti modellek bevezetésével is kísérleteznek majd a kiadók a jövőben és várhatóan még ebben az évben bekerül a legnagyobb bevételt termelő játékok közé a Warhammer Online és az Age of Conan. Ezekkel a játékokkal ugyanis hosszú időt tölthetnek el a rajongóik, ami sok pénz elköltésére csábíthatja őket ráadásul az idáig legjövedelmezőbbnek bizonyuló előfizetéses modellt használják. A tapasztalatok szerint pedig, ha valaki egyszer előfizet egy ilyen játékra, akkor általában hónapokon át előfizető is marad.