Game over: az online játékok veszélyei

Az online játékok gyártása és üzemeltetése viszonylag rövid idő alatt rendkívül jövedelmező iparággá vált, olyannyira, hogy több online regisztráció van, mint valaha. A Kaspersky Lab legfrissebb kutatása szerint az emberek 53%-a játszik rendszeresen, ugyanez az arány picit nő a fiatalabb korcsoportban, 25-34 évesek 64%-a, míg a 16-24 évesek 67%-a. Ugyanakkor ez hasonlóan jövedelmező pénzforrás a bűnözőknek, hiszen a feltört fiókokat könnyedén értékesíthetik a feketepiacon. A kiberfenyegetések ellenére az online játékosok rendszeresen sebezhetővé teszik a fiókjaikat, az elmentett játékmeneteiket, a személyes adataikat – potenciálisan akár pénzt is.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A globális játékközösségek, amelyek online platformjai például a Steam, PlayStation Network és Xbox Live, felhasználóinak száma a legújabb becslések szerint 2,2 milliárd és 2,6 milliárd között van és folyamatosan nő. Ezzel az iparág egyértelmű célpontja a számítógépes bűnözőknek, akik megakadályozzák az online műveleteket azért, hogy hozzáférjenek olyan értékes adatokhoz, mint a jelszavak és bankkártya adatok. Az Xbox és a PlayStation online felületei elleni támadások ezt sajnos már bizonyították is.

Forrás: Kaspersky Lab

Mivel az embereknek több mint a fele játszik online rendszeresen, ezért a kiberbűnözőknek nincs nehéz dolga, hatalmas mennyiségű lehetséges célpont közül válogathatnak. A játékok hozzánőnek a gamerek mindennapjaikhoz, sokszor éjszakákat áldoznak fel, időt és pénzt sem kímélve, hogy szinteket lépjenek a játékban, így komoly érzelmi törést jelenthet egy felhasználó fiók feltörése és a játékmenet elvesztése.

Azok között, akik online fiókjaik ellen sikeresen elkövettek kibertámadást, 16% jelezte, hogy játékfiókjuk volt a célpont, a férfi felhasználóknál ez 21%. Mivel a felhasználók 55%-a nem tudta gyorsan visszaállítani játékadatainak részleteit, az adatvesztés komoly szorongással is párosult.

Európában nagyon nem fogy a pc
2017-ben tovább zsugorodott a világban a személyi számítógépek piaca. Az amerikai Gartner piackutató felmérése szerint immár a 13. negyedévben érvényesül a csökkenő trend, mind kevesebb asztali gépet és laptopot adnak el.
Ezek a fiókok kiemelten fontosak a tulajdonosaik számára. Manapság már nemcsak otthoni tevékenység, hanem sok ember számára abszolút a mindennapjainak része, amit az is jelez, hogy háromból egy játékos majdnem minden nap az okostelefonján keresztül is játszik. Annak ellenére, hogy a készülékek többsége nem biztonságos, az emberek közel negyede (23%) használ nyilvános wifi hálózatot játék közben és 56% bevallottan semmilyen biztonsági megoldást nem használ nyilvános hálózaton, ami drasztikusan növeli a kockázatot.

Ezenkívül, mivel számos online profil össze van kapcsolva, az áldozatok egy fiók meghekkelésével további fiókok hozzáférését is elveszíthetik, például az emailek és a közösségi média profilok fiókjaihoz, amelyek rendkívül sok szempont szerint fontosak a felhasználóknak. Ugyan egy fiókfeltörés mindenkinek kellemetlen, de a profi játékosok komoly bevételi forrásaiktól is eleshetnek.

„Az interneten elérhető személyes információk kincsesbányák a számtógépes bűnözőknek, manapság számtalan lehetőségük van a visszaélésre és könnyedén értékesíthetik adatainkat a feketepiacon. Az online játékosok – legyenek amatőrök vagy profik – jogosan aggódnak amiatt, hogy feltörhetik fiókjaikat. Ez egy olyan probléma, amivel mindennap találkozhatnak azok a felhasználók, akik nem gondoskodnak megfelelő védelemről. Néhány óvintézkedéssel megelőzhetőek ezek a gondok, például egy erős jelszó és egy eredményes számítástechnikai biztonsági program használatával. Így nemcsak a fiókjaikat védhetik, hanem a játékokat, játékmeneteket, és a személyes adataikat is.” – magyarázta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részleg vezetője.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo