A globális játékközösségek, amelyek online platformjai például a Steam, PlayStation Network és Xbox Live, felhasználóinak száma a legújabb becslések szerint 2,2 milliárd és 2,6 milliárd között van és folyamatosan nő. Ezzel az iparág egyértelmű célpontja a számítógépes bűnözőknek, akik megakadályozzák az online műveleteket azért, hogy hozzáférjenek olyan értékes adatokhoz, mint a jelszavak és bankkártya adatok. Az Xbox és a PlayStation online felületei elleni támadások ezt sajnos már bizonyították is.
Mivel az embereknek több mint a fele játszik online rendszeresen, ezért a kiberbűnözőknek nincs nehéz dolga, hatalmas mennyiségű lehetséges célpont közül válogathatnak. A játékok hozzánőnek a gamerek mindennapjaikhoz, sokszor éjszakákat áldoznak fel, időt és pénzt sem kímélve, hogy szinteket lépjenek a játékban, így komoly érzelmi törést jelenthet egy felhasználó fiók feltörése és a játékmenet elvesztése.
Azok között, akik online fiókjaik ellen sikeresen elkövettek kibertámadást, 16% jelezte, hogy játékfiókjuk volt a célpont, a férfi felhasználóknál ez 21%. Mivel a felhasználók 55%-a nem tudta gyorsan visszaállítani játékadatainak részleteit, az adatvesztés komoly szorongással is párosult.
Ezenkívül, mivel számos online profil össze van kapcsolva, az áldozatok egy fiók meghekkelésével további fiókok hozzáférését is elveszíthetik, például az emailek és a közösségi média profilok fiókjaihoz, amelyek rendkívül sok szempont szerint fontosak a felhasználóknak. Ugyan egy fiókfeltörés mindenkinek kellemetlen, de a profi játékosok komoly bevételi forrásaiktól is eleshetnek.
„Az interneten elérhető személyes információk kincsesbányák a számtógépes bűnözőknek, manapság számtalan lehetőségük van a visszaélésre és könnyedén értékesíthetik adatainkat a feketepiacon. Az online játékosok – legyenek amatőrök vagy profik – jogosan aggódnak amiatt, hogy feltörhetik fiókjaikat. Ez egy olyan probléma, amivel mindennap találkozhatnak azok a felhasználók, akik nem gondoskodnak megfelelő védelemről. Néhány óvintézkedéssel megelőzhetőek ezek a gondok, például egy erős jelszó és egy eredményes számítástechnikai biztonsági program használatával. Így nemcsak a fiókjaikat védhetik, hanem a játékokat, játékmeneteket, és a személyes adataikat is.” – magyarázta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részleg vezetője.