A UCC az IBM üzleti partnereként az AI vállalati alkalmazásának főbb tényezőit mérte fel nyugat-európai és egyesült államokbeli vállalati döntéshozót elérő kérdőíves kutatásában. A kérdőívre érkező válaszuk tanúsága szerint a közepes és nagyobb méretű vállalatok fele már legalább kísérleti jelleggel alkalmazza az AI-t, és a cégek további 37 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ismeri, de még nem vezette be azt.
A válaszadók az egyes működési területek közül különösen az adatkezelés- és elemzés, az ügyfélszolgálat és – támogatás, valamint a marketing és az értékesítés területén vár jelentős hatást a mesterséges intelligencia alkalmazásától, de jelentős potenciált látnak a termékfejlesztés és -tervezés, illetve a pénzügyi és számviteli folyamatok fejlesztésében is.
A várható előnyöket illetően a felmérésben részt vevő döntéshozók közül az AI alkalmazás kapcsán a legtöbben a növekvő hatékonyságot és produktivitást emelték ki (94 százaléknyian), de a túlnyomó többség értékelte fontos tényezőnek a költségmegtakarítást (88 százalék), valamint az alacsonyabb reakcióidőt és a gyorsabb döntéshozatalt (87 százalék) is.
A döntéshozók 44 százaléka látja úgy, hogy a mesterséges intelligencia a jövőben kulcseleme lesz az üzleti stratégiának, és további 44 százalék szerint játszik majd fontos kiegészítő szerepet. A versenyképesség és innováció tekintetében 37 százaléknyian mérsékelt, 19 százaléknyian jelentős, további 19 százaléknyian pedig alapvető hatást várnak az AI bevezetésétől.