A forint gyengíti, a mobil internet erősíti a Pannont

A Pannon növelte mobil internetből származó árbevételét és folytatta 3G mobil szélessávú beruházásait, miközben teljes árbevétele csökkenést mutatott 2009 első negyedévében.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cégnél az év első három hónapjának árbevétele 1,6 milliárd forinttal maradt el 2008 első negyedévétől, melynek okát elsősorban abban látja a Pannon, hogy a hívásvégződtetési díjak 2009 januári csökkentése után visszaesett az összekapcsolási díjakból származó árbevétel. Ugyancsak csökkent a készülék-árbevétel, ahogy a hangalapú lakossági szolgáltatások árbevétele is enyhe csökkenést mutatott; főleg az alacsonyabb egy előfizetésre jutó átlagos forgalom (AMPU) miatt. Az árbevétel csökkenését részben ellensúlyozta a mobil internetes forgalom növekedése.

Az EBITDA egyszeri tételek nélküli, nominális értéke 0,7 milliárd forinttal csökkent 2008 első negyedévéhez képest a működési költségek növekedése miatt. Az év elejétől számított működési költségek - elsősorban a forint gyengüléséből eredően - az éves inflációt meghaladó mértékben emelkedtek. Az első három hónap EBIT (működési eredmény) értéke 13 milliárd forintot tett ki, ami 0,6 milliárd forinttal kevesebb, mint 2008 első negyedévében.

„A jelenlegi pénzügyi makrokörnyezetet tekintve a Pannon eredményei jónak mondhatók, de világosan látjuk az előttünk álló kihívásokat is" - kommentálta az adatokat Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója. „A nem hangalapú szolgáltatások, köztük a mobil szélessáv, a mobil kereskedelem és az M2M alkalmazások erősödő népszerűsége, valamint a körülményekhez képest elfogadható szintű hangalapú forgalom révén jó pozícióból nézhetünk szembe a gazdasági környezet kihívásaival. A távközlési ágazat továbbra is húzóerő lesz a gazdaságban, és mind pénzügyi, mind pedig szolgáltatás-innovációs szempontból ösztönözni fogja a fejlődést" - főzte hozzá.

A negyedév számokban

Az előfizetések száma 137 ezerrel, 3 millió 594 ezerre csökkent a negyedévben. A csökkenés főleg a kártyás szegmensre volt jellemző. A 2009 első negyedév végi 33,4 százalékos piaci részesedés 0,6 százalékponttal maradt el az előző negyedévitől. A számlás ügyfelek aránya 43,5% a mobil internet piaci részesedése pedig 24,6% volt 2009. március végén.

A beruházási költség 2,8 milliárd forintot tett ki 2009 első negyedévében, ami 11 százalékkal alacsonyabb a 2008 első negyedévi értéknél. Az idei év első három hónapjában a Pannon főként a mobil szélessávú technológiára - a 3G lefedettség bővítésére és az átvitel fejlesztésére - összpontosította beruházásait. Az egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétel („blended ARPU" index) 9 százalékkal csökkent 2008 első negyedéve óta, ami főleg az összekapcsolási és a roaming díjak csökkenésével, valamint az alacsonyabb egy előfizetésre jutó átlagos forgalommal (AMPU) magyarázható.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo