Sokan nem próbálkoznak már linképítéssel, pedig továbbra is fontos szerepe van a Google találati listájának összeállításában. Ami gondot okoz, az az, ha a keresőrobot úgy látja, át akarjuk verni. Tehát alapvetően a cél az, hogy ne manipulációval és mesterséges serkentéssel gyűjtsük a linkeket, hanem azok értelemszerűen, organikusan jelenjenek meg.
1. A hivatkozó link szövegében szerepeljen a kulcsszó
A link három részből álljon:
a. szöveg, amire kattintani lehet. Többnyire kék színű, aláhúzva.
b. webcím, ahova hivatkozik. A kattintás után erre az oldalra jut a látogató (HREF attribútum).
c. egyéb adatok, mint például a buborék súgó szövege (TITLE attribútum).
A felhasználó általában a linkek hálózatán keresztül szörfözik. Honlapról honlapra vándorol néhány szavas linkeken keresztül. A link szövege irányítja a látogató figyelmét egy másik oldalra - ezt nevezik horgonyszövegnek. Ha sikerült felkelteni az érdeklődést, a látogató kattint. De nem csak a felhasználó számára fontos, hogy mi szerepel abban a szövegben, ahova a link kerül! A Google is figyeli a horgonyszöveg és a környező szöveg szavait, figyelve a kapcsolódást.
A releváns oldalról származó link értékes. Ez olyan oldal, ahol a hivatkozó oldal fontos elemei (title, h1, dokumentum szövege, stb) összhangban vannak a honlapunkkal. A két oldalt köti össze a link, ami akkor jó, ha a link szövege tartalmazza a kulcsszavakat.
3. A hivatkozó webhely legyen megbízható
A helyezést merőben meghatározza, hány régóta működő, sok link által hitelességet nyert webhely hivatkozik a honlapjára. Az olyan webhelyről származó link értéke elenyésző, amelyikre kevés másik webhely hivatkozik.
Nem elég, ha egy megbízható webhely hivatkozik a honlapunkra. Minél nagyobb ezek száma, annál jobb helyezést érhetünk el. De nem ez az egyetlen előny!
- gyakrabban tér vissza az oldalra a Googlebot (vagyis az oldalt átnéző robot)
- az átlagosnál részletesebben térképezi fel a webhelyet
- a fontosabb linkek is szerepelnek a keresési eredmények oldalán
Sokan esnek abba a hibába, hogy keresőoptimalizálás után abbahagyják a linképítést. Beküldik a honlapjukat több száz katalógusba, hirtelen megugrik a népszerűségi mutató, ez jelentkezik a keresési eredmények között elért helyezésben is. Ilyenkor az történik, hogy az oldal elindul az élmezőny felé, majd megáll, stagnálni kezd, és szépen megelőzik a többiek. Az oka: abbamaradt a linképítés.
Jó, ha tudjuk, a Google folyamatosan vizsgálja, hogyan alakul a webhelyünkre mutató új linkek státusza. Ha abbamarad, azzal azt jelzi, hogy a webhely tartalma elavult, vagy hitelességét elveszítette. A linképítés folyamatos munka. Ha a linképítés abbamarad, hamarosan a látogatottság is visszaesik.