A fogászati szegmens nyeresége egy százalékponttal 14 százalékra csökkent. Itt az innováció és a digitalizáció jelentős javulást hozott a vállalatok szolgáltatási portfóliójában. Az ebből eredő erős bevételnövekedés részben ellensúlyozta az éles verseny és a jelentős alkupozíció hatásait a vevői oldalon. A legalacsonyabb, 12 százalékos árréssel rendelkező szegmensek továbbra is a szolgáltatások, valamint az egyszer használatos termékek és kellékek, amelyek a közelmúltban az infláció okozta béremelések és a korlátozott termékdifferenciálás miatt szenvedtek. De csak ez a két szegmens tudta 2023 első felében stabilizálni - sőt, némileg javítani – a jövedelmezőséget.
A Roland Berger szakértői úgy vélik, hogy a csökkenő haszonkulcsok az orvostechnológia iparágra jelenleg nehezedő nyomás jelei. A tanulmány azonban azt is mutatja, hogy nem minden vállalatot érint egyformán, egyeseket kevésbé súlyosan, mint másokat.
"Ahhoz, hogy ebben a nehéz versenyhelyzetben is sikeresek legyenek, a vállalatoknak alaposan elemezniük kell, hogy mi az, amit a sikeresebb vállalkozások jobban csinálnak, mint a gyengébben teljesítők. " - mondja Schannen - „A sikerre nincs egyetlen recept, de elemzésünk azt mutatja, hogy a legerősebb vállalatok négy alapvető kritériumot tudnak felmutatni. Ezek a kiváló üzleti vezetés, a stratégiai koherencia, a bizonyított végrehajtási képesség, valamint a megfelelő méret és pénzügyi helyzet. Emellett a vállalkozásoknak mostanra a robotikába és a digitalizációba történő befektetéseiket nyereséges üzleti modellekké kellene alakítaniuk és hosszú távon az ESG-megfelelésre is szükségük van.