Amihez a leginkább ragaszkodunk: gyógyszer, vitamin és kávé
A kategóriákban nincs nagy változás 2022-höz képest: a magyar emberek többsége továbbra is a nyaralásra, éttermekre, sportfelszerelésekre szánt költéseit fogta vissza. Emellett átgondolják az öltözködésre, az édességre és tartós élelmiszerre szánt forintokat is, méghozzá úgy, hogy vagy olcsóbb márkákra váltanak vagy kevesebbet vásárolnak ezekből a termékekből. Vannak bizonyos termékkategóriák, amelyekről a magas infláció ellenére is nehezebben mondanak le a megkérdezettek. A vizsgált országok közül magyarokra igaz a leginkább, hogy az elmúlt három hónapban semmit sem változtattak a vásárlások terén ezekben a kategóriákban: telekommunikációs szolgáltatások (41 százalék), gyógyszerek (36 százalék), higiéniai termékek (34 százalék) és kávé (30 százalék). Általános trendként jelent meg, hogy a férfiak nehezebben változtattak vásárlási szokásaikon, mint a nők. Érdekes változás volt általánosan, minden nemzetnél megfigyelhető: az alkoholos italok esetén a vásárlás jelentős része az online térbe helyeződött át. A magyaroknál ez majdnem a duplájára, 15 százalékra ugrott a tavalyi 8 százalékhoz képest.
Mibe fektetnek most szívesen a magyarok?
A jövő biztosítása, a pénzügyi és befektetési termékek használata terén a magyarok még mindig a konzervatív nemzetek közé tartoznak. Leginkább a folyószámlás megtakarítást (61 százalék) preferálják és közepesen bíznak a nyugdíjalap (18 százalék), a megtakarítási számla (16 százalék), a jelzálog (16 százalék), az életbiztosítás (16 százalék), valamint a kötvények (14 százalék) adta lehetőségekben. Amibe a legkevésbé invesztálnak, azok a részvény- és befektetési alapok (8 százalék), a kriptovaluta (9 százalék), és az arany és egyéb nemesfémek (6 százalék), a lekötött betétek (7 százalék) és ingatlanba való befektetés kiadási céllal (7 százalék).