Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy amíg a tavalyi hasonló kutatásban 69 százalék válaszolt úgy, hogy elégedett biztosítójának ügyintézésével, addig ez a szám idén 59 százalékra csökkent. Erre magyarázat lehet az is, hogy aki csak egy-egy akciós ajánlat miatt váltott társaságot, ma már lehet, hogy kevésbé elégedett a korábbi döntésével.
„A tavalyi kampány során a lakásbiztosítással rendelkezők több mint 10 százaléka átnézte és aktualizálta szerződését, ez jelentősen meghaladta a várakozásokat. Talán a kampány hatásának is köszönhetően, sokan az aktuális akciók, kedvezmények alapján hozzák meg döntésüket, ami később, akár pont egy káresemény kapcsán okozhat csalódást. A hiányzó fedezetek, az alacsony limitek és biztosítási összegek mellett akár a vállalt önrész miatt is sokaknak fájhat a feje egy káresemény rendezésénél, míg a hűségidő vállalása korlátozza a mozgásteret elégedetlenség esetén. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz hasonlóan sokan azzal is szembesülhetnek, hogy az akciós időszakot követően vagy a szerződéskötés utáni második évben már jelentősen emelkedhet a díjuk. A feltételek hosszúak és bonyolultak, ezért átnézésükben, értelmezésükben érdemes szakértő segítségét kérni” – hívta fel a figyelmet Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.