Szigorodó szabályokra és szélesebb jogkörű versenyhatóságra kell készülnie a gyógyszeriparnak

A versenyhatóság Magyarországon is egyre szélesebb vizsgálati jogkörrel rendelkezik, amire a gyógyszeriparban aktív cégeknek is fel kell készülniük – hangzott el a Baker McKenzie ügyvédi iroda nemzetközi konferenciáján Varsóban.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

„A házkutatás akadályozásáért egyre keményebb eljárási bírságokra lehet számítani – például abban az esetben, ha a hatóság által lefoglalt adatok titkosítottak: Magyarországon is van olyan precedens, amikor a hatóság több százmillió forintos bírságot szabott ki, mert a lefoglalt eszközökön lévő adatok titkosítását nem lehetett feloldani – mondta Dr. Horányi Márton, a Baker McKenzie versenyjogi partnere. – A hatóság a házkutatás során akár véletlenül talált bizonyítékokat is felhasználhatja az eljárásban a jogsértés megállapítására. Sőt, a magánszemélyek által készített titkos felvételek is felhasználhatók, függetlenül attól, hogy azok jogszerűen készültek-e vagy sem – az egyetlen követelmény, hogy ne ez legyen az egyetlen bizonyíték.”

A versenyhatóság erőfölény gyanúja esetén vizsgálhatja az úgynevezett csökkentett nagykereskedői megállapodásokat (RWA) is – ezek azok a megállapodások, amelyek keretében a gyógyszergyártók csak néhány kiválasztott nagykereskedőt vesznek igénybe. Ilyen vizsgálatot lefolytattak már a magyar GVH és a környező országok versenyhatóságai is. A szomszédos országokban szintén kiemelt versenyhatósági figyelemben részesítik a közvetlen patikai, illetve kórház részére történő értékesítési modelleket (DTP/DTH).

Nehezebb piacra jutás és korlátozott kommunikáció

A magyarországi törvények és ítélkezési gyakorlat további korlátokat szab a gyógyszeripari kommunikációban, illetve az egészségügyi szakemberekkel való kapcsolattartás terén is. A promóció a gyógyszerekkel kapcsolatos kereskedelmi gyakorlat, amely az egészségügyi szakembereket célozza meg. Ugyanakkor kereskedelmi gyakorlatnak minősülnek a promóció mellett azok a szakmai és tudományos tevékenységek is, amelyek célja a gyógyszerek felírásának, használatának és értékesítésének elősegítése – így sok esetben nehéz különbséget tenni a promóció és a tudományos tevékenység között. Az általános szabály az, hogy csak regisztrált orvoslátogatók kommunikálhatnak az orvosokkal a cég gyógyszereivel kapcsolatban. Az orvosi osztályhoz tartozó úgynevezett Medical Scientific Liaison (MSL) munkakörökben dolgozók akkor kommunikálhatnak orvosokkal, ha az átadott információ és a terjesztés módja teljes mértékben elválasztható a gyógyszerek értékesítésének támogatásától, ami nagyon nehezen megvalósítható feltétel.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo