Felmérésünk alapján az iparági szereplők rövid- és középtávon egyértelműen nagymértékű előrelépést várnak az EV-infrastruktúra fejlődése terén. Ehhez több tényező is hozzájárul, köztük a támogató szabályozói környezet, a kormányzati ösztönzők és az ambiciózus világszintű szén-dioxid-csökkentési célok– értékelte Györfi-Tóth Péter, a DLA Piper Hungary Finanszírozási, Projekt és Restrukturálási csoportjának vezetője.
Globális és európai fejlődési irányok
Az elektromos járművek töltő infrastruktúrájának fejlődése kapcsán a megkérdezettek az Egyesült Államokban és Kínában látják a legnagyobb előrelépést az elmúlt három-öt évre vonatkozóan, előbbit a válaszadók 65 százaléka, míg utóbbit 59 százalék választotta a legaktívabb három ország közé. Jelentős előrelépést érzékelnek továbbá Norvégia (46 százalék), Hollandia (39 százalék) és Svédország (34 százalék) esetében. Az EV-töltő infrastruktúra bevezetésének fő mozgatórugóit vizsgálva a támogató kormányzati politikát és szabályozást nevezték meg a legjelentősebb tényezőkként.
A felmérés szerint a következő 12 hónapban várhatóan Európa vonzza majd a legnagyobb arányban (42 százalék) az EV és a kapcsolódó infrastrukturális beruházásokat, ezt követi Észak-Amerika (35 százalék) és Ázsia (23 százalék). A várakozás kapcsán érdemes figyelembe venni, hogy Európát visszafogott politikai-szabályozási beavatkozás jellemzi, nem úgy, mint például az Egyesült Államokat. Ez a trend azt mutatja, hogy előbbit viszonylag érett piacként tartják számon az EV-k bevezetésére vonatkozó ambiciózus célkitűzések terén.