Rekord az építőipari gépeknél
Az új nagyhaszonjármű forgalomba helyezések száma 5 281 darab volt, ami 16,5 százalékos csökkenést jelent 2023-hoz képest. A negatív piaci környezet a lízingszektorra is hatással volt, hiszen a magas, 58 százalékos penetráció mellett a szektor pénzügyi lízinggel 3 083 új vontatót finanszírozott, ami 15 százalékos visszaesést jelent a Datahouse szerint. Hasonló csökkenés figyelhető meg az új nehézpótkocsik piacán is, ahol 1 942 lízingszerződés született, ami körülbelül 15 százalékkal marad el a 2023-as eredménytől. A nagyhaszonjármű-szegmensben – amelybe a vontatók, pótkocsik és buszok tartoznak – 7 916 szerződés jött létre, összesen 214,9 milliárd forint finanszírozási értékkel. Ezzel a személyautó-finanszírozás után továbbra is a második legjelentősebb lízingszegmens maradt. A szerződések darabszáma és a finanszírozott összeg is 6 százalékkal maradt el az előző évi szinttől. A nagyhaszonjárművek esetében megállt az eszközök folyamatos drágulása. Ebben a szegmensben továbbra is az euró alapú finanszírozás dominál, amely a finanszírozott összeg 82 százalékát tette ki. A finanszírozott eszközök 24 százaléka használt, 76 százaléka pedig új volt.
A mezőgazdasági gépek lízingpiaca 84,6 milliárd forintos finanszírozást ért el, ami 29 százalékos csökkenést jelent 2023-hoz képest. A darabszám tekintetében 26 százalékos volt a visszaesés, összesen 2 616 szerződés született. Ez a csökkenő tendencia már hosszabb ideje tart: 2019-ben, a COVID-járvány előtt még 5 809 szerződést kötöttek. Bár