Óvatosak a vállalatok, ha lízingről van szó

Az új lízingszerződések száma nőtt ugyan, de a jelentős eltéréseket mutatott az egyes szegmensek között: a személy- és kishaszonjárművek finanszírozása tovább erősödött, ha az ipar volumenének csökkenését visszavetette a termelőeszközök piacát. A Magyar Lízingszövetség főtitkára, Kőszegi László szerint a támogatott finanszírozási programok szerepe továbbra is meghatározó, de a források szűkülése miatt volt a szerződések volumene. A magas kamatkörnyezet és a vállalati szektor óvatossága befolyásolta a lízingpiac alakulását, a bizonytalanság továbbra is nagy, a beruházási kedv pedig alacsony.

Tavaly a Széchenyi Kártya Program 124,7 milliárd forint finanszírozást és 8 297 szerződést eredményezett, míg az Eximbank Baross Gábor Programja 32,9 milliárd forinttal és 902 szerződéssel zárta az évet. Az utóbbit főként nagyhaszonjárművek és ipari gépek finanszírozására használták, köszönhetően annak, hogy EUR alapon is rendelkezésre áll, míg a Széchenyi Kártya Lízing az összes termelőeszköz-kategóriában jelen van, beleértve a mezőgazdaságot, a kis- és nagyhaszonjárműveket, az egyéb gépeket és az építőipart. 

Jelentős növekedés az autópiacon

Továbbra is a személy- és kishaszonjárművek és motor szegmense a legnagyobb, 551,4 milliárd forint éves új kihelyezéssel, ami a teljes lízingszektor 56,8 százalékát adja. Ez jelentős növekedés, hiszen 2023-ban még csak 48 százalék volt a részesedése. Az új finanszírozás összege 24 százalékkal haladta meg a 2023-as értéket, miközben az újonnan kötött szerződések száma 23 százalékkal nőtt, elérve a 68 747-et, ezzel folytatva az előző év lendületét.

Ha a flottafinanszírozást nem vesszük figyelembe, a retail autófinanszírozás 442,4 milliárd forintnyi új összeget realizált, ami 56 414 szerződést jelent. Ez forintban 20,9 százalékos, darabszámban pedig 26,5 százalékos emelkedést jelent.

A növekedés részben piaci folyamatoknak köszönhető: az új személyautó-forgalomba helyezések száma 12,9 százalékkal, míg az új kishaszonjármű-forgalomba helyezések száma 19,4 százalékkal emelkedett a Datahouse Kft. adatai szerint. Emellett a lízingszektor mindkét járműkategóriában tartani tudta a 30 százalék körüli penetrációt, ami a folyamatosan elérhető támogatott konstrukcióknak és kampányoknak is köszönhető volt minden márkánál. A finanszírozott autók 70 százaléka új, 30 százaléka pedig használt jármű volt.

Véleményvezér

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.
Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo