Óvatosak a magyar kkv-k

Miközben a gazdasági környezet kihívásokat tartogat számukra, működésükben egyre nagyobb szerepet kapnak a digitális megoldások. Egy friss kutatás szerint a cégmérettel együtt nő a pénzügyi szolgáltatások iránti igény és a digitalizációs érettség is. 

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A nagyobb vállalatoknál pedig már trendszerűen megfigyelhető a készpénz szerepének fokozatos csökkenése. Ugyanez a fizettetésnél is tetten érhető: minél nagyobb egy vállalkozás, annál inkább alapvető számára a digitális fizetés elfogadása, a készpénzes fizetés elfogadásának preferálása pedig zömmel a mikroszegmensre jellemző.

Szembetűnő, hogy a személyes ügyintézés továbbra is meghatározó: az adatfelvétel időpontjában a válaszadók 70 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt három hónapban legalább egyszer járt bankfiókban. Az adat rávilágít arra is, hogy a kkv-knak szóló digitális banki szolgáltatások színvonala gyakran elmarad a lakossági szolgáltatásokétól, és az összetettebb ügyekben (pl. számlanyitás, kártyaigénylés, hiteligénylés) sok esetben még mindig szükség van személyes jelenlétre. További sajátosság az is, hogy a magyar lakosság egészéhez hasonlóan a kkv-k is nehezen váltanak, és akkor is ragaszkodnak a bankjukhoz, ha nem teljesen elégedettek velük. A Beyond Banking szolgáltatások között az integrált számlázóprogramok és a kibervédelmi rendszerek a legelterjedtebbek, ugyanakkor számos, specifikus célközönségnek szóló megoldás (pl. CRM rendszerek, utazási szolgáltatások) kevésbé ismert.

A felmérés megállapítja, hogy a vállalkozások méretének növekedésével párhuzamosan nő a kkv-k digitális érettsége is. A KATA-s vállalkozók digitális jelenléte főként a közösségi médiára korlátozódik, ahol szolgáltatásaikat promotálják, és esetenként online időpontfoglaló rendszereket használnak. A mikrovállalkozások már tudatosabban alkalmazzák a digitalizációs eszközöket akár szakemberek bevonásával, amire hajlandóak anyagilag is áldozni, ha csak korlátozottan is.  A kisvállalkozások jellemzően már saját digitális eszközparkkal is rendelkeznek (okostelefonok, laptopok, szoftverek, stb.) és gyakran alkalmaznak informatikusokat. Számukra a digitalizáció nem csak eszközbeszerzést jelent, hanem integrált rendszerek kialakítását is, amelyek támogatják az üzleti folyamatokat. A közepes vállalkozásoknál a digitalizáció már az üzleti stratégia része: intranetet használnak, időt és energiát fordítanak kibervédelemre, IT alkalmazottaik pedig már nem csak technikai támogatást nyújtanak, hanem akár belső képzéseket is tartanak a munkatársak számára, hogy növeljék a digitális kompetenciákat. A kutatás ugyanakkor kiemeli, hogy a digitalizáció elmaradása sok esetben a megfelelő szolgáltatások hiányából vagy azok elérhetőségének korlátozottságából fakad. 

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo