Öt makrotrend a vállalkozásoknak

A több éve tartó folyamatos globális instabilitás után az emberek egyre könnyebben férhetnek hozzá az új technológiákhoz (pl. mesterséges intelligencia, web3 és tokenizálás), amely elősegíti a kreativitás, a közösség és az adatvédelem fejlődését. A vállalatoknak fel kell készülniük arra, hogy ezen új technológiákban rejlő értékek révén megváltoznak a felhasználói magatartások, és ennek nyomán az üzleti modellek is átalakulhatnak.

A 15 éven át Fjord Trends címmel publikált jelentésre épülő Accenture Life Trends 2023 az emberi viselkedés területén öt olyan globális hosszútávú iránymutatást azonosít, amely a következő évben átalakíthatja az üzleti életet, a kultúrát és a társadalmat.

 Az Accenture Song tervezőkből, kreatív és technológiai szakemberekből, szociológusokból és antropológusokból álló globális hálózatának felismeréseire és információira épülő, mesterséges intelligenciával alkotott képekkel illusztrált éves előrejelzése 2023-ban a következő trendeket és intézkedéseket ajánlja a vállalatok figyelmébe.

1, Permakrízisben élünk, amihez alkalmazkodnunk kell – a világ az egyik globális katasztrófából lép a másikba, és az embereknek alkalmazkodniuk kell az instabilitáshoz, a vállalatoknak pedig készen kell állniuk a változásra. Ebben segíthet az emberiség évezredes tapasztalatait hasznosító négy válaszreakció (harc, menekülés, összpontosítás és dermedtség).  Ez befolyásolja azt, hogy mit vásárolnak, és hogyan tekintenek a márkákra és a munkáltatóikra – a vállalatoknak pedig készen kell állniuk a változásra.

Az új technológiák támogatják a kreativitás, a közösség és az adatvédelem következő korszakát (Fotó: Depositohotos)
Az új technológiák támogatják a kreativitás, a közösség és az adatvédelem következő korszakát (Fotó: Depositohotos)

2, Mi várható a hűség terén? – Egy instabil világban az emberek olyan helyeket, közösségeket keresnek, ahová tartozhatnak. Ezért a modern márkák elsősorban a közösségépítésre összpontosítanak, amely újradefiniálhatja a hűséget és a márkarészvételt. Az Accenture kutatásában részt vevő emberek többsége az elmúlt hat-kilenc hónapban például új hobbikat próbált ki, illetve új közösségekhez csatlakozott. Az új technológiák nagymértékben meghatározzák a modell alapját képező alábbi három fő tényezőt. 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo