Szabadság, hedonizmus és családi boldogság – ezek számítanak
Az NN Biztosító kutatása vizsgálta az élethez való általános hozzáállásunkat is. Ezek szerint jelentős szerepet kap életünkben a hedonizmus: a magyarok több mint fele hisz abban, hogy egy életünk van, és annak minden percét ki kell élvezni, és csupán 5 százalék utasítja el teljesen ezt a szemléletet. Ez a felfogás az életkorral valamelyest gyengül, de mégis áthatja a mindennapokat. Ezzel szemben azonban a válaszadók 40 százaléka mondta, hogy „borzasztóan érzi magát minden egyes elköltött forint után”.
„A kutatásból egyértelműen látszik az életigenlés és a pénzügyi szorongás közötti kettősség a magyar társadalomban. Ezt a frusztrációt azonban tudatos előtakarékoskodással nagyban csökkenthetjük: kis havi szintű lépésekkel sokat tehetünk az egyensúly megtalálásáért” – összegezte az eredményeket Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója.
56 százalék teljes mértékben, 39 százalék pedig inkább egyetértett azzal az állítással, hogy fontos számára a szabadság és a függetlenség, és mindössze 5 százalék számára teljesen lényegtelen ez a kérdés. Itt egy figyelemreméltó generációs hullámzást tárt fel a kutatás: nem meglepő módon a szabadság és függetlenség iránti igény a legerősebb a legfiatalabb, 18-29 éves korcsoportban (67 százalék), ám ez lecsökken a 40-49 évesek körében (46 százalék), majd a 60 éven felüliek számára ismét kiemelten fontossá válik (59 százalék).