Hegyi Zsolt felidézte: tavaly nyár végén, ősz elején két mozdony kisiklása is rávilágított arra, hogy a Keleti pályaudvarnak, az ország legnagyobb forgalmú vasútállomásának felújítását fel kell gyorsítani. A MÁV vezérigazgatójaként ezért az egyik első döntése a Keleti-program elindítása volt tavaly ősszel – emlékeztetett.
Fotó: Depositphotos
A vezérigazgató ismertette: váltót, vágányt és felsővezetéket cserélnek, olyan volumenű beavatkozásokat végeznek, amelyek évekre rendezik a Keleti pályaudvar működését.
Az ország legnagyobb pályaudvarának lezárása soha nem jöhet jókor, mert a vágányzár mindig több utazási idővel és kényelmetlenséggel jár – fejtette ki. Hegyi Zsolt az utasok türelmét előre megköszönve elmondta: ahogy a rákosrendezői vágányzárnál, most is készülnek alternatív Volánbusz-járatokkal, és szorosan együttműködnek a BKK-val.
A Keleti-program a MÁV 2025-ben végzett legnagyobb pályakarbantartása – hangsúlyozta a videóban a vezérigazgató.
A MÁV-csoport közleménye szerint a megszokott járatok átmenetileg nem a Keleti pályaudvarra érkeznek, és nem onnan indulnak majd. A forgalmi változások jelentősen érintik a győri, pécsi, hatvani-miskolci és az újszászi-békéscsabai vasútvonalokon közlekedőket. Az érintett vonalak mentén a MÁV-csoport több átadópontot alakít ki Budapesten, ezek a HÉV és a VOLÁN járataival, valamint a BKK járataival is könnyen elérhetők a főváros minden részéről.