„Európában a következő két év az újrakalibrálásról szól: a kínálat racionalizálásáról, a költségszint tartós csökkentéséről és a vásárlói bizalom visszaépítéséről. A hibridek szerepe – mint megfizethető, kompromisszumos megoldás – felértékelődik, de a piac a szigorodó flottakibocsátási célok miatt egyértelműen a tisztán elektromos felé fog visszatérni” – hangsúlyozta Szűcs Tamás.
Egyesült Államok: lassuló pálya
Az EY elemzése rövid távon ugyan egyszeri keresleti „csúcsot” vár az USA-ban adott adókedvezmények lejárata előtti vásárlások miatt. Hosszabb távon azonban az ösztönzők kifutása, a vámok és a töltőinfrastruktúra hiányosságai miatt az államokban a korábbi előrejelzéshez képest csak később érheti el az 50 százalékot a tisztán elektromos autók aránya – a jelenlegi prognózis 2039-et jelöl meg.
Híd a tisztán elektromos jövő felé: a hibridek tartós szerepe
Az EY szerint 2036-ig a hibridek és plug-in hibridek együttes súlya tartósan 30 százalék felett maradhat a három nagy piacon; ez segít áthidalni az árérzékenységet, a töltési infrastruktúra heterogenitását és azt, hogy lassan változnak a fogyasztói szokások.
„A következő évtized első felében az autóipar egy átmeneti korszakot él: a hibrid portfólió nem visszalépés, hanem kockázatkezelés. A cél közben nem változik: a tisztán elektromos autók tömeges elérhetővé tétele” – fogalmazott Szűcs Tamás.