„Egy online platformot célzó hirdetői bojkott könnyedén ütközhet az uniós versenyjoggal, ha úgy ítélik meg, hogy korlátozza a versenyt az EU-n belül. Az ilyen fellépést fontolgató hirdetőknek gondosan meg kell vizsgálniuk, hogy a felelősség elkerülése érdekében hogyan járnak el, mivel a jogszerű kollektív tárgyalás és a versenyellenes összejátszás közötti határvonal szigorú. Végső soron mind a hirdetők, mind a platformok számára elengedhetetlen a versenyjogi szakértőkkel való konzultáció, hogy jogilag eligazodjanak ezen az összetett területen” – foglalja össze Dr. Novák Zoltán.
Milyen kockázatokkal jár egy vállalati bojkott?
Napjainkban egyre több vállalat formál véleményt olyan ügyekben, mint a klímaváltozás vagy az emberi jogok érvényesülése. Előfordul, hogy cégek bojkottálnak más vállalatokat, mert úgy vélik, azok nem tesznek eleget bizonyos emberi jogi vagy klímavédelmi elvárásoknak. Nemrég pedig egy nagy közösségi média platformot reklámozók bojkottáltak, mert úgy gondolták, nem megfelelően moderálja a tartalmakat. Bár első pillantásra jó ötletnek tűnhet csatlakozni egy ilyen bojkotthoz, ennek komoly jogi kockázatai lehetnek. Ezt jól mutatja, hogy az említett online platformmal kapcsolatos amerikai bojkott egy versenyjogi kereset formájában a bíróságon kötött ki. A Taylor Wessing nemzetközi ügyvédi iroda szakértői összefoglalták tanácsaikat a bojkottot fontolgató vállalatoknak.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30