Miközben folyamatosan Brüsszelt szapuljuk, ha utazásról van szó szinte kizárólag arrafelé megyünk

Többször utaztunk és sokkal több napot töltöttünk július-szeptemberben külföldi utazásokon, mint tavaly ilyenkor. Az egy évvel korábbinál folyó áron 50 százalékkal többet, 610 milliárd forintot költöttünk külföldön szállásra, szolgáltatásokra, üzemanyagra és étkezésre. Az idei kilenc havi, rekord összegű, 1200 milliárdos költés már jóval meghaladja a tavalyi egész évest - írja a friss adatokat elemző Bank360.hu.

A magyar turisták július-szeptemberben a szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatásokra fordították a legtöbb pénzt az egy- és többnapos utazásaikon, 188 milliárd forintot. Kulturális, sport- és egyéb turisztikai szolgáltatásokra közel 65 milliárd, élelmiszerre és italra 35 milliárd, üzemanyagra 27 milliárd, tartós és értékes fogyasztási cikkekre 24 milliárd, egyéb árucikkek vásárlására pedig 109 milliárd forint ment el.

A 610 milliárd forint több mint 90 százalékát, 563 milliárdot Európában költötték el a kiutazók, továbbá 26 milliárdot az Amerikai Egyesült Államokban és 14,5 milliárdot Ázsiában a KSH előzetes adatai szerint.

●            Európán belül 95,5 milliárdot Görögországban,

●            közel 69 milliárdot Ausztriában,

●            59 milliárdot Németországban,

●            több mint 53 milliárdot Horvátországban és

●            40,4 milliárd forintot Olaszországban költöttük el.

A Bank360.hu-nak nyilatkozó turisztikai szakemberek is kiugró forgalmú évre, a hazai utazási irodák rekord bevételre számítanak. A magyarok külföldi utazási kedve ugyanis a koronavírus-járványt követően nem lankadt, aki megteheti vagy akár spórolni is hajlandó ezért, az infláció és a megélhetési költségek emelkedése ellenére is utazik. A nyári tengerparti utazások után a síutak és “a télből nyárba” egzotikus utak is népszerűek.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo