Mi várható az elektromos autók piacán?

Milyen irányt vesz az elektromos járművek gyártása, forgalmazása, töltése és finanszírozása? Erről is kérdeztük a Klasszis Média által szervezett E, mint energia konferencia kerekasztal-beszélgetésén szakértő vendégeinket: Balogh Szabolcsot, az MVM Mobiliti Kft. ügyvezetőjét, Lévai Gábort, a PhenoGyde Kft. ügyvezetőjét, Fekete Csabát, a CIB Lízing vezérigazgatóját, Antalóczy Tibort, a villanyautosok.hu ügyvezetőjét, Kovács Ákost, a Porsche Hungaria Moon Brand managerét. 

Üzemanyag-cella, vagy akkumulátor?

Miközben az ezermilliárdokban mérhető kormányzati e-mobilitási gazdaságfejlesztési stratégia lázában ég az ország, és az iparágban – a BMW-től a BYD gyárig – 39 beruházás van napirenden, még az sem dőlt el egyértelműen, hogy a lítiumion akkumulátoros villanyautóé, vagy a hidrogénhajtásé a jövő? Antalóczy Tibor, a villanyautosok.hu ügyvezetője a kerekasztalbeszélgetésen erre a kérdésre kérdéssel válaszolt. „Szeretnél-e háromszor annyit fizetni minden egyes kilométer megtételéért, hogy 18 perc helyett csak 5 perc legyen a töltés?” A hidrogén-üzemanyagcellás rendszer – a vízbontástól az elektromos motorig – ugyanis sokkal pazarlóbb és rosszabb hatásfokú. Miközben 100 kilowattóra energiával az e-autóval 500 kilométert tud megtenni, a hidrogén-üzemanyagcellás rendszerrel ennek legfeljebb csak az egyharmadát (vagy még kevesebbet). 

Hogy az ismert technológiák közül a gazdaságossága miatt egyedül az akkumulátoros elektromos hajtás versenyképes, azzal Balogh Szabolcs, a CNG-töltőhálózatot is üzemeltető MVM Mobiliti Kft. ügyvezetője is egyetértett, aki szerint a csak tíz százalékos hatásfokú hidrogén-üzemanyagcellás rendszer mindig drágább lesz a 90 százalék feletti akkumulátorosnál, ha nem lesz áttörés. Ráadásul éppen az akkumulátor-technikában várnak máris áttörést a szakemberek, amellyel a lítiumot felváltja majd egy olcsóbb, de hatékonyabb, például szilárdtestes megoldás, amelynek nagyobb az energiasűrűsége és a kisütési ciklusok számára is érzéketlen. 

 

Véleményvezér

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo