Mi várható az elektromos autók piacán?

Milyen irányt vesz az elektromos járművek gyártása, forgalmazása, töltése és finanszírozása? Erről is kérdeztük a Klasszis Média által szervezett E, mint energia konferencia kerekasztal-beszélgetésén szakértő vendégeinket: Balogh Szabolcsot, az MVM Mobiliti Kft. ügyvezetőjét, Lévai Gábort, a PhenoGyde Kft. ügyvezetőjét, Fekete Csabát, a CIB Lízing vezérigazgatóját, Antalóczy Tibort, a villanyautosok.hu ügyvezetőjét, Kovács Ákost, a Porsche Hungaria Moon Brand managerét. 

Üzemanyag-cella, vagy akkumulátor?

Miközben az ezermilliárdokban mérhető kormányzati e-mobilitási gazdaságfejlesztési stratégia lázában ég az ország, és az iparágban – a BMW-től a BYD gyárig – 39 beruházás van napirenden, még az sem dőlt el egyértelműen, hogy a lítiumion akkumulátoros villanyautóé, vagy a hidrogénhajtásé a jövő? Antalóczy Tibor, a villanyautosok.hu ügyvezetője a kerekasztalbeszélgetésen erre a kérdésre kérdéssel válaszolt. „Szeretnél-e háromszor annyit fizetni minden egyes kilométer megtételéért, hogy 18 perc helyett csak 5 perc legyen a töltés?” A hidrogén-üzemanyagcellás rendszer – a vízbontástól az elektromos motorig – ugyanis sokkal pazarlóbb és rosszabb hatásfokú. Miközben 100 kilowattóra energiával az e-autóval 500 kilométert tud megtenni, a hidrogén-üzemanyagcellás rendszerrel ennek legfeljebb csak az egyharmadát (vagy még kevesebbet). 

Hogy az ismert technológiák közül a gazdaságossága miatt egyedül az akkumulátoros elektromos hajtás versenyképes, azzal Balogh Szabolcs, a CNG-töltőhálózatot is üzemeltető MVM Mobiliti Kft. ügyvezetője is egyetértett, aki szerint a csak tíz százalékos hatásfokú hidrogén-üzemanyagcellás rendszer mindig drágább lesz a 90 százalék feletti akkumulátorosnál, ha nem lesz áttörés. Ráadásul éppen az akkumulátor-technikában várnak máris áttörést a szakemberek, amellyel a lítiumot felváltja majd egy olcsóbb, de hatékonyabb, például szilárdtestes megoldás, amelynek nagyobb az energiasűrűsége és a kisütési ciklusok számára is érzéketlen. 

 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo