A cégek számára ma már hívószónak számít a fenntartható növekedés, amely azonban évről-évre egyre több akadályba ütközik. A válságok sorozata különösen érzékenyen érinti a kis- és középvállalkozásokat, melyek globális viszonylatban az egész üzleti szektor mintegy 90 százalékát képviselik, így boldogulásuk, sőt növekedésük, gazdasági kulcskérdés a világ minden táján.
„Statisztikai tény, hogy a kkv-k fele nem éli túl a piacon töltött első 5 évet, ez az arány pedig mindannyiunk számára rossz hír. Jelenleg kifejezetten nagy kihívás a tartós üzleti siker elérése, így különösen fontosak a stabil alapok. Ha a vállalkozás rendelkezik rövid és hosszú távú stratégiával és felméri az esetleges kockázatokat, akkor gyorsabban és jobban tud reagálni a válsághelyzetekre is. Emellett egyre nagyobb szerep jut az üzleti mentorálásnak is, a cégek rengeteget tudnak egymásnak segíteni saját tapasztalataikkal, továbbajánlással vagy akár pusztán egy szakmai beszélgetéssel” – mondja Avidor András, a BNI Magyarország és a jövőre immár ötödik alkalommal megrendezésre kerülő Next Stage Camp: Évtervező hétvége alapítója és vezetője, ahol Nyúl Sándor is megosztja tapasztalatait az alábbi témákban:
2024: fókuszban a technológia és az ügyfelek
A jövő év tehát hasonlónak ígérkezik, mint az elmúlt néhány esztendő: tele lesz kiváló üzleti lehetőségekkel, egyben óriási buktatókkal is. Tennivaló tehát lesz bőven, mindenekelőtt azonban fontos hátra is tekinteni és megvizsgálni, milyen stratégiák működtek jól 2023-ban, milyen területek szorultak háttérbe és mi az, amit a lehető leghamarabb meg kell oldani az új évben. Az analízis segítségével priorizálni tudjuk a ránk váró feladatokat, egyben a szervezeti felépítést és feladatköröket is átgondolhatjuk, hogy az minél hatékonyabban szolgálja az érdekeinket.