A hosszabb távú célkitűzések mellett legyenek olyan egyértelmű vállalások, melyeket 2024 végéig teljesíteni szeretnénk: legyen szó akár a bevétel növeléséről, az ügyfélkör bővítéséről, a termékminőség javításáról vagy a belső folyamatok fejlesztéséről, ha mi és a kollégáink is kézzelfogható iránymutatás mentén haladunk, sokkal motiváltabban dolgozunk majd a közös célok megvalósításáért. Mégis melyek azok a fő területek, amiket érdemes figyelembe vennünk a tervezéskor?
- Integrált technológiák és automatizáció
A digitalizáció minden eddiginél komolyabb lehetőségeket kínál a vállalkozások számára: a mesterséges intelligencia önállóan old meg feladatokat vagy kommunikál a munkavállalókkal és ügyfelekkel, a számítógépek elképzelhetetlen mennyiségű adatot kezelnek pontosan és hatékonyan, az online felületek pedig nélkülözhetetlen segítséget nyújtanak a márkaépítésben és értékesítésben. A közeljövő sikerei azon fognak múlni, hogy a kkv-k mennyire tudják integrálni ezeket a rendszereket és egy olyan cégre szabott kombinációt kialakítani belőlük, melyek a leginkább támogatják üzleti céljaikat.
- Adatalapú döntéshozatal
Kutatások szerint a cégek 23 százaléka egyáltalán nem elemzi és értékeli utólag a meghozott döntések hatásait a vállalkozásra nézve, ezzel fontos információkat hagynak figyelmen kívül, ami pedig komolyan befolyásolhatja az üzleti kilátásokat. A jövőben egyre nagyobb jelentőségük lesz az adatoknak és az azok elemzésével nyert összefüggéseknek a kkv-k teljesítményében és sikerében, azonban a big data által nyújtott lehetőségek maradéktalan kiaknázásáig hosszú út vezet. Az első lépések a munkavállalók edukációjával és a kapcsolódó tevékenységek iránti elkötelezettség növelésével kezdődnek – minél hamarabb, annál jobb.