Mi lesz a vállalkozások növekedésének kulcsa 2024-ben?

Az év vége nem csak a lecsendesedés, de a számvetés és tervezés időszaka is, ez pedig különösen igaz az üzleti életben. Amellett, hogy a vezetők ezekben a napokban kipihenhetik a fáradalmakat, egyben arra is jut idejük, hogy a teljes képet vizsgálva alkossanak stratégiákat vagy jelöljenek ki új irányokat vállalkozásuk számára. A 2024-es év is a bizonytalanságról és a gyorsan változó piaci viszonyokról fog szólni, ez ellen pedig tudatossággal, technológiai fejlesztésekkel és az üzleti kapcsolatok módszeres építésével vehetik fel a harcot a magyar kkv-k. Talán a legfontosabb szempont emellett a sikeres ügyfélkezelés lesz, minden a közösség- és értékteremtésről szól majd. A várható trendeket és legsürgetőbb tennivalókat Avidor András vállalkozásfejlesztési és networking szakértő segítségével szedtük össze.

  1. Külföldi piacokon

Számos hazai vállalkozás folytat üzleti tevékenységet és értékesíti termékeit, szolgáltatásait más országokban is, de ezek a törekvések gyakran nem eléggé tudatosak, inkább csak egy-egy új kapcsolatból születik együttműködés. Habár ezek a lehetőségek jó belépőt biztosíthatnak az induláshoz idegen piacokon, az exportban komolyan gondolkodó cégeknek nemzetközi üzleti stratégiára van szükségük, sőt, gyakran át kell alakítaniuk a szervezeti felépítést, belső folyamatokat, erőforrás-menedzsmentet. Emellett hasznos lehet olyan vállalkozásokkal konzultálni, melyek vagy keresztülmentek már ezeken a lépéseken vagy élő kapcsolatokkal rendelkeznek a kiszemelt területen.

  1. Minden az ügyfélről szól

Természetesen távolabbról szemlélve is az ügyfélelégedettség az egyik legfőbb mutatója az üzleti sikernek, azonban ez napjainkban már többről szól. A felnövekvő generációk már elvárják, hogy minden digitális területen a maximumot nyújtsa a vállalkozás, azonnali visszajelzéseket, gyors és akadálytalan vásárlói útvonalat keresnek, ráadásul már azt is figyelembe veszik a választáskor, hogy az adott cég milyen értékeket képvisel, odafigyel-e például a fenntartható üzletmenetre. Nagyon jól kell tehát ismernünk a célcsoportunkat, visszajelzéseket kérni tőlük és azokból levonni a megfelelő következtetéseket, hogy beépíthessük a tanulságokat ügyfélkezelési gyakorlatunkba.

„2024 kulcsszavai egyértelműen a nyitottság és az együttműködés lesznek: amelyik cég nem figyel a piacán zajló változásokra, az le fog maradni a gyorsan változó viszonyok között. Érvényes ez a technológiai adaptációra, de az ügyfélkapcsolatokra is, a lényeg az, hogy cégünk ne elszigetelt egységként működjön, hanem együtt éljen és alakuljon a környezetével. Ehhez pedig elengedhetetlen a tudatos és rendszeres szakmai networking is, mely nem csupán az üzletszerzésben és tanulásban segít, de egyben inspiráló is” – mondja Avidor András.

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo