Mi lehetne a magyar gazdaság igazi kitörési pontja?

Bár Magyarország jó alapokkal rendelkezik egy erős, a gazdaságot dinamizáló startup-ökoszisztéma felépítéséhez, mégis le van maradva európai és régiós versenytársaitól ezen a téren. A McKinsey tanulmánya hét területet azonosított, amelyek erősebb startup-szektort, gyorsuló digitális átalakulást, növekvő foglalkoztatást és állami bevételeket eredményeznének.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megvizsgálva a sikeres startup-ökoszisztémáknak otthont adó országokat, a McKinsey hét olyan tényezőt talált, amelyek jelentős befolyással vannak a megalakuló startupok számára, és arra, hogy közülük hánynak sikerül érett szakaszba kerülni, esetleg unikornissá válni:

•             Egyszerű vállalkozásalapítás és tőkebevonás. A vállalkozásalapítást és a tőkebevonást megkönnyítő, átlátható, egyszerű, ugyanakkor a visszaéléseket megakadályozó szabályozás alapvető feltétele a sikeres startup-ökoszisztéma kialakulásának. E tekintetben a hazai gyakorlat nincs összhangban a nemzetközi példákkal: a Világbank „Starting a Business” rang-sorában Magyarországot a 87-ik helyre sorolták. A bürokratikus nehézségek szintén komoly szerepet játszanak abban, hogy a hazai startupok több mint negyede külföldön van be-jegyezve. Külföldről érkező befektetésben körülbelül 16 százalékuk részesül, szemben a 40 százalékos európai átlaggal; összehasonlításképp, a világ legsikeresebb startup-ökoszisztémáit működtető Németországban és Izraelben a külföldi működőtőke-befektetéseket elnyerő vállalkozások aránya eléri a 70 százalékot. Az ilyen jellegű akadályok elhárítására Ausztriában például egy 5 tagból álló Startup Bizottságot hoztak létre, akik független szakértőként támogatják ezeknek a folyamatoknak a testreszabását a startupok fejlődéséhez szükséges igények szerint. 

•             Képzett munkaerő, szakember-utánpótlás. Az alapítók küldetésével azonosulni tudó, megfelelő tudással rendelkező, tapasztalt szakemberek bevonása elengedhetetlen a startupok fejlődéséhez. Emellett a külföldi piacok ismerete, a nyelvtudás – vagyis a nemzetközi csapat felépítése - is hamar kulcsfontossúgúvá válik, hiszen nemzetközi terjeszkedés nélkül hazai viszonylatban a növekedési ambíciók aligha teljesíthetőek. Ennek biztosításához viszont sokszor újszerű megoldások szükségesek: például a kompenzáció terén a nagy multikkal a bérversenyt a startupok tulajdonrész felkínálásával tudják felvenni. A képzett munkaerő biztosítására jó példa a francia „tech vízum”, amely segítségével az Európai Unión túlról a startupokhoz érkező szakemberek számára könnyítik meg a letelepedést. 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo