• Kedvező adókörnyezet mind a cégalapítók, mind a befektetők számára. A vállalkozásalapítást és a kockázatitőke-befektetést ösztönző adórendszer révén növelni lehet mind a megalakuló, mind a befektetői háttérrel növekvő startupok számát. Számos európai országban vannak sikeres gyakorlatok: az Egyesült Királyságban például részben leírható a jövedelemadóból, ha valaki startupba fekteti a pénzét. Hasonló ösztönzők Magyarországon az alapítók vagy a startupoknál munkát vállalók számára korlátozottan állnak rendelkezésre.
• A vállalkozói kultúra erősödésének közvetlen ösztönzése. A McKinsey egy korábbi kutatása arra mutatott rá, hogy bár sok esetben megvan a hajlandóság a cégalapításra, bizonyos társadalmi csoportok vállalkozásai jóval nehezebben jutnak el az érett szakaszba. Ezzel szemben a karrierjük közepén járó potenciális cégalapítókra – akiknek sokszor mind a tapasztalat, mind a stabil anyagi háttér adott egy sikeres startup elindításához – sokszor az igaz, hogy már kevésbé kockázatvállalóak, nehezebben vágnak bele egy új vállalkozásba családjuk, kialakult életvitelük mellett. Speciális mentorprogramokon és a vállalkozói sokszínűséget erősítő kampányokon keresztül jelentősen lehet növelni a sikeres startupok számát; erre jó példa az Ausztráliában kifejezetten női startup alapítok számára létrehozott támogatási- és mentorprogram.