A munkavállalók egyre inkább felismerik az MI adta lehetőségeket az időigényes adminisztratív feladatok automatizálásában. Ilyen feladatok például az e-mailek megfogalmazása (43 százalék), a megbeszélések jegyzeteinek elkészítése és összefoglalása (42 százalék), a fájlok rendszerezése (36 százalék), valamint az adatbevitel vagy űrlapok kitöltése (36 százalék). Az automatizálás révén a dolgozók idejüket más, fontosabb feladatokra fordíthatják: 55 százalékuk a nagy hatású projektekre koncentrál, 54 százalékuk a saját szakmai fejlődését támogatja, míg 40 százalékuk szorosabb kapcsolatokat épít kollégáival és ügyfeleivel.
A hibrid munkavállalóknak kínált előnyök
A kutatás rávilágít, hogy a hibrid munkavállalók 69 százaléka szerint a mesterséges intelligencia támogatja az eltérő helyszíneken dolgozó kollégák közötti együttműködést. A megbeszélések jobb előkészítése (46 százalék), a megosztott információkhoz való könnyebb hozzáférés (36 százalék) és a hatékonyabb utánkövetés (36 százalék) megkönnyítik a csapatmunkát, míg 40 százalék úgy látja, hogy az MI időt szabadít fel a csapatépítésre és a kommunikáció javítására.
A hibrid munkamodellben az MI az irodai napok felhasználását is átalakítja. A rutinfeladatok automatizálásával a szakemberek nagyobb hangsúlyt helyezhetnek a stratégiai gondolkodásra (41 százalék), a tanulásra és szakmai fejlődésre (41 százalék), a személyes együttműködésre (40 százalék) és a kapcsolatépítésre (35 százalék). A munkavállalók több mint fele (53 százalék) szerint az MI használatával jobb eredményeket lehet elérni, 64 százalékuk pedig úgy véli, hogy gördülékenyebbé és hatékonyabbá teszi a hibrid munkavégzést.