Mentőöv közeleg a kiskereskedelemnek, az ünnepi koszton nem hajlandók spórolni a magyarok

Ünnepi kiadásokra 118 000 forinttal terveznek idén a magyarok, akik pedig ajándékoznak, 47 000 forintos keretben gondolkodnak. A többség az aktuális havi jövedelméből fedezi a költségeket és van, aki évvégi pulykapénzre is számít a munkáltatójától. A karácsonyfa nem lesz kisebb, a nagy ünnepi sütés-főzéshez pedig az anyagi nehézségek idején is ragaszkodunk – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.

Az ünnepi büdzsét átlagosan 118 000 forintra tervezik a magyarok idén, ebből szeretnék kigazdálkodni az ajándékokat és a menü hozzávalóit is. Ez közel 20 százalékkal több, mint a tavalyi. A többség (61 százalék) tervez ajándékot vásárolni is, átlagosan 47 000 forintot költene ajándékokra ebben a szezonban. Tavaly karácsonyhoz képest 56-ról 65 százalékra nőtt azok aránya, akik az aktuális havi jövedelmükből tervezik fedezni ezt a kiadást, 40 százalék megtakarításból, 7 százalék pedig hitelből is finanszírozza a szükséges összeget.

Évvége a munkahelyen

A magyarországi munkahelyek többségénél (55 százalék) él valamilyen karácsonyi szokás. Pulykapénzre (azaz az ünnepi pénzbeli juttatásra) a munkavállalók 14 százaléka számít. A céges karácsonyi parti a munkahelyek negyedénél szokás, ünnepi dekoráció is készül (17 százalék), és ebben az időszakban fizetik ki a bónuszokat (15 százalék), valamint tárgyi ajándékot kapnak a dolgozók (14 százalék).

Megfontolt vásárlók

Az üzletekben való nézelődés befolyásolja a választást, de csak a lakosság egyötöde az, aki a karácsonyi bevásárlótúra közben dönti el, mi legyen a fa alatt. A magyarok fele nem bízza a véletlenre, előre kigondolja, kinek mit szeretne venni. Nem meglepő, hogy az ajándékot adók legnagyobb része novemberben rohamozza meg a boltokat, ám a Cofidis Hitel Monitor kutatásból kiderül, hogy 17 százalékuk már októberben vagy azt megelőzően elkezdte a vásárlást. A toplistát továbbra is a kozmetikum (31 százalék), a ruhanemű (29 százalék) és a márkás italok, élelmiszerek (28 százalék) vezetik. Ismét egyre népszerűbbek a konyhai kisgépek, 13 százalék ebben a kategóriában gondolkodik.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo